Cartel Alfa Cluj a anuntat ca toti cei 1.933 de angajati ai firmei care construieste Autostrada Transilvania, compania Bechtel, vor primi notificari de concediere incepand cu data de 5 martie, fiind demarata procedura de concediere colectiva, transmite NewsIn.
[Update] Bechtel sustine ca va cauta solutii sa nu dea toti angajatii afara

Compania Bechtel a anuntat, prin intermediul unui comunicat de presa, ca nu are de gand sa isi concedieze toti salariatii daca Guvernul si Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale plateste restantele si da asigurari ca lucrarile la Autostrada Transilvania vor continua.

“Regretam ca trebuie sa luam in considerare o asemenea masura. Vom continua consultarile cu sindicatele si vom cauta solutii pentru a micsora pe cat posibil numarul pozitiilor ce vor fi reduse”, a afirmat Michael Swinford, directorul proiectului Autostrada Transilvania, prin intermediul documentului mentionat.

Potrivit comunicatului de presa, “exista obligatii financiare importante catre Proiectul Autostrada Transilvania care nu au fost onorate” de catre CNADNR, care nu a putut “oferi informatii despre fondurile disponibile in 2010 pentru plata lucrarilor ce vor fi executate in acest an”.

“Din pacate, lipsa platii ne afecteaza inevitabil fluxul de lichiditati si capacitatea de a planifica corect lucrarile viitoare. Pe de alta parte, CNADNR intampina si alte dificultati, cum ar fi asigurarea accesului liber si fara obstacole la suprafete de teren cu o intindere considerabila, situate una in continuarea celeilate in vederea efectuarii lucrarilor de constructie. Avand in vedere toate aceste aspecte, trebuie sa facem reduceri substantiale in programul activitatilor de constructie a autostrazii. Acest lucru inseamna ca volumul de lucru este insuficient pentru numarul actual de angajati ai proiectului si suntem siliti sa luam in considerare o posibila concediere colectiva”, se mai arata in document.


“In eventualitatea unei concedieri colective, angajatii vor beneficia de o plata compensatorie reprezentand echivalentul a doua salarii de baza lunare. Procesul va dura cateva luni si va inceta daca situatia se va schimba intr-un mod favorabil”, se subliniaza in comunicat.

"Ne angajam sa sprijinim Ministerul Transporturilor, CNADNR si membrii Guvernului in efortul de a gasi resurse pentru proiect in vederea continuarii lucrarilor de constructie in acest an”, a mai adaugat, prin intermediul aceluiasi comunicat, Michael Swinford, directorul proiectului Autostrada Transilvania.Presedintele Cartel Alfa Cluj, Grigore Pop, a declarat, in cadrul unei conferinte de presa, ca in cursul diminetii Sindicatul Transilvania al Angajatilor Bechtel, afiliat la Cartel Alfa, a primit o notificare prin care este anuntara ca firma constructoare a Autostrazii Transilvania renunta la tot personalul.

"Azi dimineata, sindicatul nostru Transilvania, de la compania Bechtel, a fost invitat sa primeasca un document in care ne comunica inceperea concedierii colectiv a intregului personal, a 1.933 de posturi care vor fi anulate din schema de organizare incepand cu data de 5 martie. Spre deosebire de alte dati, notificarea respecta legea, contractul colectiv de munca”, a afirmat Pop.

Bechtel sustine in actul de notificare de concediere colectiva ca motivele care tin de aceasta decizie sunt „neplata de catre CNADNR a sumelor datorate catre Bechtel la momentul la care acestea au devenit scadente fata de Bechtel, neefectuarea platilor de catre CNADNR afecteza fluxul de numerar, inclusiv capacitatea societatii de a plati salariile, materialele si echipamentul”.

Din august pana in noiembrie, CNADNR datoreaza Bechtel 159,6 milioane de euro, la care se adauga TVA-ul aferent de 129 de milioane de lei, TVA care trebuie returnat, se arata in document. La motivul financiar se adauga si lipsa exproprierilor „a unor suprafete semnificate de teren” pentru constructia tronsonului 3C al autostrazii.

Sindicalistii sustin ca Bechtel se plange ca pentru tronsonul 3C nu exista nici macar autorizatie de constructie obtinuta de CNADNR, care nu a dat predat documentele de proiectare (accesul pe santier, autorizatie de constructie) in cazul sectiunilor 1C, 2A, 3A, 3B.

Bechtel mai acuza compania de drumuri ca nu a putut prezenta garantii ca are bani pentru continuarea in 2010 a lucrarilor la Autostrada Transilvania, potrivit aceluiasi document de notificare.

Grigore Pop a mai spus ca primele masuri luate de sindicat sunt discutarea acestei masuri in cadrul Comisiei de Dialog Social de la nivelul judetului, precum si in cadrul unei intalniri cu conducerea Bechtel.

„Am facut o sesizare catre prefectul judetului Cluj, catre primul ministru, spre stiinta ministrului Transporturilor, prin care am solicitat o intalnire de urgenta a conducerii Sindicatului Transilvania cu acesti doi factori de decizie, am informat Cartel Afla pe linia noastra sindicala, Bogdan Hossu face si el demersurile pentru organizarea acestei intalniri”, a spus Grigore Pop, adaugand ca, in cadrul discutiilor, sindicalistii vor solicita plata a 24 de salarii compensatorii – desi in contractul colectiv de munca sunt trecute doua salarii compensatorii – si plata reconversiei fortei de munca.

Presedintele Cartel Afla Cluj a subliniat ca, daca Guvernul nu va continua lucrarile la Autostrada Transilvania, pentru ca Bechtel sa nu fie nevoita sa concedieze tot personalul, sidicalistii vor organiza proteste de amploare.

"Daca Guvernul Romaniei nu va lua masurile de continuare a lucrarile pe aceasta autostrada, cum a promis in campania electorala ca se vor crea noi locuri de munca prin investitii in sistemul de constructii, in aceasta situatie noi vom iesi in strada. Luam in calcul inclusiv blocare de sosele, strazi, etc”, a spus Pop.

Grigore Pop sustine ca in urmatoarele zece zile se vor stabili conditiile in care se vor face disponibilizarile, Bechtel anuntand ca toti angajatii vor primi preavizele incepand cu 5 martie, iar un preaviz are durata de 20 de zile, asadar primele concedieri vor avea loc la incepului lunii aprilie. Acesta sustine ca, in opinia sa, Bechtel va fi nevoita sa pastreze cativa angajati pentru paza santierelor, insa acestia vor fi circa 10% din totalul personalului.

Compania de Autostrazi si Drumuri Nationale (CNADNR) a intrat in 2010 cu o datorie de aproape 150 milioane de euro catre firma americana Bechtel si spera ca aceasta sa fie platita in prima parte a anului in curs, a declarat, la inceputul lunii ianuarie, directorul general al companiei, Dorina Tiron. "Avem deja datorii din 2009 catre Bechtel de aproape 150 milioane euro, pe care speram sa le platim in prima parte a anului in curs", a declarat Tiron.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri