“Am crezut de multe ori ca am atins fundul sacului, insa situatia continua sa se inrautateasca. Nu pot sa spun cand va avea loc o revenire a pietei, insa cred ca in urmatoarele 4-6 luni nu vom vedea crestere. Toti ne-am confruntat cu dificultati in ultimele 18 luni. Jucatorii din mediul de afaceri se asteapta insa la stabilitate in 2010 din partea guvernantilor. Dupa un an de alegeri, vrem cu totii stabilitate economica, politica”, spune Andrei Haret (foto), vicepresedinte vanzari si distributie .

Potrivit acestuia, Ursus Breweries nu isi va modifica strategia de business in 2010, urmand aceeasi linie strategica stabilita acum 2-3 ani.

“Vom continua sa rezistam, speram la o vara mai buna. Oricum, in 2009 nu am scazut la fel de mult ca piata berii”, declara Haret.

Rezultatele financiare ale Ursus Breweries vor fi publicate in luna mai.

De asemenea, Grant McKenzie, vicepresedinte Ursus Breweries, sustine ca industria berii din , estimata la 1,6 mld. euro, nu va afisa anul acesta aceeasi scadere ca in 2009, respectiv 15%, insa “nu va mai arata la fel de bine ca in 2008”.

“Un lucru bun pe care l-a adus criza financiara pentru Ursus a fost faptul ca am castigat cota de piata, iar oamenii se reintorc la brandurile romanesti”, spune McKenzie.

In plus, vicepresedintele de marketing Ursus Breweries afirma ca producatorul de bere nu are in plan noi achizitiim, mizand pe o “crestere organica”. “Avem branduri reprezentantive in fiecare segment. Nu cred ca exista ul alt brand romanesc de care sa ne indragostim”, declara Grant McKenzie (foto).

In 2009, Ursus Breweries a achizitionat producatorul Bere Azuga, intr-o tranzactie evaluata la 7,15 mil. euro.

Totodata, producatorul Timisoareana va aloca in acest an un buget de marketing similar cu cel din 2009, investitiile urmand sa fie stabile in urmatorii trei ani.

“Nu cred ca este mai important cat investesti, ci conteaza cine are cea mai buna idee. Sper ca anul acesta sa vorbim de eficienta in marketing, nu de cati bani se cheltuiesc. Nu vom arunca cu bani in 2010, ne vom focusa pe return on investment. Cel mai bine ar fi sa fie intrebati competitorii: «De ce credeti ca ideile voastre sunt mai bune decat ale competitorilor in 2010?”, completeaza McKenzie.

Potrivit unui raport realizat de Ernst&Young in 2009 pe baza datelor din 2008, prin productia si vanzarea berilor Ursus Breweries se realizeaza o valoare adaugata totala la nivelul economiei romanesti estimata la 211 mil. euro. 22% din aceasta valoare adaugata totala este atribuita in mod direct activitatilor Ursus Breweries.

De asemenea, 226 milioane de euro reprezinta contributia la bugetul de stat generata de productia si vanzarea berilor din portofoliul companiei.

Anual, Ursus Breweries produce aproximativ 6 milioane de hectolitri de bere cu o valoare a productiei de peste 300 mil. euro. 65% din berea Ursus Breweries este comercializata in retail in fiecare an, cu o valoare estimata de 265 mil. euro.

In ceea ce priveste impactul companiei pe piata muncii, conform estimarilor Ernst&Young, un loc de la Ursus Breweries sprijina alte 17 joburi din domenii de activitate conexe precum: agricultura, utilitati, industria productiei de echipamente si ambalaje, transporturi, servicii, media si advertising,

Ursus Breweries are in prezent peste 1.700 de angajati. Compania are sediul central in Bucuresti si detine 4 fabrici de bere in Cluj-, Timisoara, Buzau si Brasov.

“In 2009 a scazut fluctuatia de personal comparativ cu 2008. Nu am luat pana acum masuri drastice in acest sens, am avut oameni care au mai plecat. In schimb, nu am mai recrutat, ci am redistribuit sarcinile angajatilor existenti. Am mentinut acelasi buget de training, similar celui din 2008, am crescut salariile, insa nu toti angajatii au beneficiat de aceste mariri. De asemenea, aceste mariri salariale nu au fost la fel de mari ca in anii trecuti”, spune Cristian Popescu, vicepresedinte resurse umane Ursus Breweries.

Radiografia tranzactiei Ursus - Bere Azuga. Cine mai vinde in industria berii?

Radiografia tranzactiei Ursus - Bere Azuga. Cine mai vinde in...