Reteaua Plus are in prezent 96 de magazine in Romania, cu 2000 de angajati, in timp ce in Bulgaria reteaua numara 23 de magazine cu un numar de 820 de salariati.

“Dupa o evaluare atenta a tuturor optiunilor, am decis sa vindem aceste subsidiare grupului international Lidl”, spune Karl-Erivan W. Haub, managing partner al Tengelmann Group.

Ambele subsidiare Plus sunt lideri de piata in cele doua tari. Lidl nu are operatiuni nici in Bulgaria, nici in Romania. Toti angajatii subsidiarelor Plus vor fi de asemenea preluati de grupul Lidl.

Vanzarea celor doua subsidiare mai are nevoie de aprobarea autoritatilor competente in domeniul concurentei.

Grupul Tengelmann este un grup comercial international ale carui subsidiare includ OBI, KiK, Kaiser’s Tengelmann, Plus si A & P. Afacerea de familie, lansata in 1867 in Mülheim an der Ruhr, este acum condusa de a cincea generatie. Cu 4357 subsidiare si 83655 angajati in 15 tari, Grupul a avut vanzari totale de 12,36 miliarde de euro in anul fiscal 2008.

Grupul Tengelmann a folosit serviciile de consultanta ale Alegro Capital pentru aceasta tranzactie.

Reteaua de magazine de tip discount Lidl, parte a grupului Schwartz, a achizitionat recent de la Pepsi Americas un teren in sectorul 5 din Bucuresti, tranzactia avand o valoare de 3,2 mil. euro.

Nemtii de la Lidl tatoneaza de mai multi ani piata romaneasca si pana acum si-a amanat intrarea in forta pe piata locala din cauza preturilor mari la imobiliare.

In primavara lui 2009, Lidl a primit autorizatie de constructie pentru un supermarket in Galati, pe o suprafata de aproape 4.700 de metri patrati.

Piata discounterilor din Romania este impartita intre mari jucatori ca Penny Market, Plus Discount, Profi si Minimax. Sectorul retailului modern alimentar este estimat la o valoare de circa 10 miliarde de euro, afacerile primilor trei mari grupuri - Metro (Metro Cash&Carry, Real Hypermarket), Rewe (Selgros Cash&Carry, Billa, Penny Market) si Carrefour cumuland jumatate din aceasta suma anul trecut.