”Situatia pietei si indicii macroeconomici au avut un impact mult mai mare asupra consumatorilor romani, decat asupra celor de pe alte piete. Cererea slaba din intreaga Europa de Est a dus la un volum redus al vanzarilor, care a afectat mai mult produsele de sine statatoare decat incorporabilele. Cele mai bune rezultate au fost obtinute in Turcia si Polonia, unde am avut o crestere atat pentru vanzarile de produse independente, cat si pentru incorporabile. In Romania, ne asteptam ca 2010 sa fie similar lui 2009 sau poate chiar cu rezultate ceva mai bune, incepand cu a doua jumatate a anului”, a declarat Giuseppe Parma (foto).

Scaderea Indesit inregistrata in Romania in 2009 s-a mentinut si in ultimul trimestru al anului trecut, desi vanzarile din decembrie au fost cu 10% mai mari decat cele din noiembrie.

Vanzarile inregistrate de grup in trimestrul al patrulea au fost cu 9,8% mai mici decat in ultimul trimestru din 2008, ajungand la 696 milioane euro, in timp ce vanzarile pe tot anul au scazut cu 17% comparativ cu 2008 ajungand la 2,6 miliarde euro.

Aceste rezultate au fost influentate mai ales de fluctuatiile cursului valutar. In Europa de Est veniturile au suferit o contractie majora, pe fondul cererii scazute si a volumului redus de vanzari. Cu toate acestea, oficialii companiei considera ca rezultatele sunt satisfacatoare in contextul economic actual.

Grupul Indesit a anuntat pentru anul 2009 un profit net de 35 milioane euro. In trimestrul patru, compania a inregistrat cele mai bune rezultate, raportand un profit net de 28 milioane euro, comparativ cu pierderile raportate in aceeasi perioada din 2008.

Indesit detine 17 unitati de productie si 24 de filiale comerciale in intreaga lume, avand 17.000 de angajati.

Compania este al doilea mare producator de electrocasnice din Europa, dupa cota de piata.

In Romania, Indesit este prezenta din 1996 cu un birou de reprezentanta care coordoneaza activitatile comerciale, logistice, de marketing si de servic, distributia produselor realizandu-se prin parteneri.