Astfel, PepsiCo a devenit cea mai mare companie producatoare de produse alimentare si bauturi racoritoare din America de Nord si a doua la nivel mondial, cu venituri anuale de aproximativ 60 mld. de dolari si aproape 285.000 de angajati.

“Fuziunea celor trei companii importante deschide drumul catre dezvoltarea celui mai flexibil, rapid si eficient sistem distributie a produselor alimentare inclusiv bauturi racoritoare din industria de profil la nivel mondia. Aceasta investitie prezinta noi oportunitati de crestere la nivel global, in special pe piata din America de Nord, principalul motor de dezvoltare si venituri al companiei. Avem o echipa de aproximativ 115,000 de angajati in State Unite si continuam sa sustinem aceasta piata importanta prin investitii semnificative”, Indra Nooyi, presedinte si director executiv al PepsiCo.

Se estimeaza ca tranzactiile vor genera sinergii brute de aproximativ 125-150 de milioane de dolari in 2010 si de aproximativ 400 de milioane de dolari anual, dupa finalizarea implementarii in 2012.

Sinergiile initiale se datoreaza, in principal, unei eficientizari sporite a costurilor, iar in urmatorii ani, aceste sume vor rezulta din echilibrul creat intre eficientizarea costurilor si a noilor oportunitati generatoare de venituri.

Compania a anuntat ca unele dintre aceste acumulari vor fi reinvestite in pietele emergente cu potential ridicat de crestere, in dezvoltare si cercetare la nivel global si in noi capabilitati de productie.

Avantaje ale fuziunii

Grupul PepsiCo va beneficia de avantaje strategice care vor genera semnificative beneficii in America de Nord si Europa, unde opereaza imbuteliatorii:

· este liderul global al snacks-urilor, care pot fi asociate cu bauturile racoritoare produse pe aceste piete. Astfel, PepsiCo poate sa vina cu o oferta unica de produse catre clientii din retail si piata de FMCG.
· 80 % din sistemul de productie, distributie si vanzare pentru bauturile racoritoare din America de Nord va fi reunit in cadrul aceluiasi grup, generand operatiuni mai rapide si eficiente pe piata
· reuneste 3 companii intr-una singura, creand astfel o importanta reducere a costurilor
· expertiza de business creata in cadrul grupului asociata brandurilor Frito-Lay, Quaker, Tropicana si Gatorade, poate fi transferata catre imbuteliatori
· compania se va bucura de o pozitionare mai buna care se va reflecta in promotii combinate, spatiu comun de expunere, oferte de produse, insight-uri de piata si programe care vor raspunde consumatorilor si cerintelor acestora pentru calitate ridicata.
· in Europa si Mexic, grupul va beneficia de o eficientizare a operatiunilor integrate, cu posibilitatea de a implementa programele de punere pe piata a produselor cu mai multa rapiditate si eficienta. Compania reunita va beneficia in special de o pozitionare mai buna pentru a exploata posibilitatea certa de crestere pe segmentul dinamic al bauturilor necarbogazoase.