Astfel, Agricola International, care comercializeaza doar carne de pasare, a raportat in primul trimestru al acestui an o scadere a cifrei de afaceri de 6,9% comparativ cu T1 din 2009, in timp ce Avicola Lumina (oua consum) a afisat o crestere a afacerilor de 50%. Cresteri ale cifrelor de afaceri in valoare au afisat si Salbac (preparate fierte-afumate si salamuri crude uscate) - +49,6%, respectiv Europrod (semipreparate si produse pre-gatite), care a raportat un avans de 17,1% in primul trimestru din 2010.

“Desi volumul de carne de pui comercializata in primul trimestru al acestui an a fost cu + 0,2% mai mare decat cel inregistrat in perioada similara a anului trecut, veniturile obtinute din comercializarea carnii de pui se situeaza la – 6,9 procente fata de trim I al anului 2009 – un rezultat bun in comparatie cu evolutia pietei carnii de pui de la inceputul acestui an”, a declarat Grigore Horoi (foto), presedinte Agricola Bacau.

Potrivit MEMRB, in primele luni din 2010 piata de profil a scazut in volum (consum) cu aproape 18%, iar in valoare cu peste 20%. In plus, pretul mediu de vanzare al pietei a scazut cu 13% (tinand cont si de rata inflatiei), in timp ce pretul mediu de vanzare la produsele Agricola Bacau a scazut cu 7%.

“Rezultatele inregistrate in primele trei luni ale anului 2010 sunt strans legate de evenimentele economice din ultima vreme, care produc efecte mult mai severe in aceasta perioada fata de acelasi interval din 2009, respectiv: somaj in crestere, reducerea veniturilor realizate din salarii, pensii, starea de nesiguranta privind « ziua de maine». In plus, se stie ca in mod traditional consumul de carne de pui este redus in anotimpul rece, si mai ales in perioada postului Pastelui. Semnalele din ultima vreme arata insa o revenire a vanzarilor pe segmentul carnii de pasare, desi eliminarea subventiilor din agricultura anuleaza in continuare marjele producatorilor”, a adaugat Grigore Horoi.

Pe de alta parte, in luna martie, Agricola a inregistrat o crestere a vanzarilor cu 41% in retailul modern fata de luna precedenta (+ 27% fata de martie 2009). Cele mai vandute sortimente in aceasta perioada au fost Cordon Bleu semipreparat Agricola Bacau si Nuggets de pui Sav’Or.

La nivelul grupului, Agricola Bacau si-a bugetat o crestere a cifrei de afaceri pentru acest an cu aproximativ 17%, cu o marja neta de 3,5 – 4%. In 2009 compania a inregistrat afaceri de circa 413 mil. lei (97,6 mil. euro).

Cititi si Seful Agricola Bacau vorbeste despre problemele industriei avicole

Criza cu aripi: Seful Agricola Bacau vorbeste despre problemele industriei avicole

Criza cu aripi: Seful Agricola Bacau vorbeste despre problemele...