Aceasta trecere permite separarea zonelor de business pentru o coordonare rigurosa si transparenta cu scopul de a dezvolta un mecanism de control financiar avansat. In acest sens, Diverta se va organiza in trei linii de business - retail, distributie si business development – care vor avea suport de la compania de management Diverta Holding.

Linia de distributie va functiona atat ca platforma de aprovizionare a liniei de Retail Diverta, cat si pentru terti si va include toate gamele – carte, media, jucarii, IT.

Linia de retail va consolida reteaua de magazine si va avea ca obiectiv dezvoltarea proprie si construirea unui sistem de franciza.

Nivelul mic de penetrare al pietei, cat si identificarea unui mare potential de crestere atat in tara, cat si dincolo de granite converg intr-un viitor plan de crestere si perspective de dezvoltare.

“Adaptarea Divertei pentru listare este o preocupare prioritara pentru Diverta, deoarece atragerea de investitori este un aspect cheie de crestere al business-ului. In acest context, profitul devine obiectivul principal si pentru asta centrele de venit si cost nu vor mai fi arbitrate separat. Urmarim ca fiecare functie sa devina un centru de profit independent", declara Amalia Buliga(foto), CEO Diverta.

In prezent Diverta detine 62 de magazine in 39 de orase cu o suprafata de retail de peste 24.000 mp, inclusiv cel din Republica Moldova. Cu un market share de peste 35% pe piata de carte din Romania, Diverta isi propune mentinerea pozitiei de lider in retailul de specialitate romanesc.

Diverta a incheiat anul financiar 2009 cu o cifra de afaceri de 35 milioane euro, in scadere cu aproximativ 30% fata de anul 2008.