Petrom, cel mai mare producator de titei si gaze din sud-estul Europei, anunta strategia pentru urmatorii cinci ani. Dupa un proces de restructurare si modernizare, Petrom tinteste pozitia de jucator cheie pe piata energetica din regiune.
Activitatea de explorare si productie se va concentra pe asigurarea furnizarii de titei si gaze pe termen lung si pe dezvoltarea de activitati in Regiunea Caspica.

In Romania, optimizarea productiei de titei si gaze se va face atat prin aplicarea de tehnologii de ultima ora, cat si prin parteneriate cu alti operatori pe zacaminte selective.

Proiectele importante vizeaza re-dezvoltarea a 6-8 zacaminte majore, finalizarea proiectelor de modernizarea a infrastructurii in circa 3-5 zacaminte, decongestionarea sistemelor de gaze si instalarea de compresoare de gaze.

De asemenea, pe baza primului foraj de explorare offshore la mare adancime estimat pentru 2012, compania urmareste ca pana in 2015 sa finalizeze faza de evaluare si sa inceapa dezvoltarea. In plus, pentru valorificarea sinergiilor dintre E&P si Serviciile pentru E&P, cele doua activitati vor fi integrate, procesul urmand a fi finalizat in 2012.

"Cu investitii anuale de peste 1 miliard de euro, vom reprezenta si in anii urmatori un factor de crestere economica in Romania, prin efectul de multiplicare al investitiilor noastre”, a declarat Mariana Gheorghe (foto), CEO Petrom.

In Kazahstan, focusul va fi pe cresterea productiei pe zacamantul Komsomolskoe (in cursul acestui an) si inceperea productiei pe zacamantul Kultuk.

Rafinaria Petrobrazi va fi modernizata si adaptata astfel incat sa corespunda nevoilor Petrom de a procesa in proportie de 100% titeiul din productia autohtona. Procesul de modernizare vizeaza diminuarea pierderilor energetice la 10% (de la 14% in 2004), cresterea ponderii motorinei si carburantului pentru aviatie la circa 45% (de la 30% in 2004) si reducerea procentului de pacura la circa 7% (de la 15% in 2004) din structura mixului de produse.

In ceea ce priveste prezenta pe piata de carburanti din Romania, Petrom urmareste cresterea vanzarilor medii anuale prin statii la circa 5,2 mil litri (de la 4,9 mil litri in 2009).

Activitatile de marketing din Romania urmeaza a fi consolidate intr-o singura entitate, OMV Petrom Marketing SRL, in vederea optimizarii proceselor, ceea ce va genera o eficientizare crescuta a administrarii costurilor. Compania se va concentra asupra brandurilor Petrom si OMV, statiile PETROMV urmand a fi supuse operatiunii de rebranding, parte din ele cu brandul OMV, parte din ele cu brandul Petrom.

Gaza si Energie


In domeniul gazelor, unul din obiectivele companiei se refera la convergenta pretului gazelor din intern la pretul gazelor din import. Compania vizeaza, de asemenea, extinderea activitatii de vanzari de gaze pe pietele invecinate, care insa depinde de conectarea sistemului romanesc de transport la cel european. Se are in vedere, de asemenea, evaluarea de locatii, pentru intrarea pe piata depozitarii de gaze, inclusiv pentru sprijinirea proiectului Nabucco.

Pentru pozitionarea ca jucator cheie in sectorul producerii de electricitate, Petrom si-a propus atingerea unei cote de piata de pana la 10%, prin diversificarea activitatilor in acest sector.

Compania a parcurs deja primii pasi pe aceasta piata, prin construirea centralei pe gaze de la Brazi. In contextul cresterii cererii de electricitate si al obligatiilor asumate de catre Romania pentru reducerea emisiilor de CO2 si dezvoltarea de energie curata, Petrom si-a creat un avantaj competitiv: prima centrala electrica moderna, un proiect greenfield, intr-un sector marcat de capacitati invechite, cu mari provocari pentru respectarea standardelor europene de mediu.

Compania vizeaza un portofoliu diversificat, care include atat capacitati pe gaze cat si capacitati ce utilizeaza surse alternative, in special eoliana, beneficiind astfel de avantajele ambelor tehnologii.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri