“Economia romaneasca nu este asa cum o estimam. Veniturile oamenilor au scazut, criza financiara are un impact psihologic, ceea ce conduce la scaderea consumului. Pe acest fond estimam o scadere a vanzarilor cu pana la 10% in 2010”, spune Avi Ben Baruch, director general adjunct al Strauss Romania.

Producatorul de cafea a raportat anul trecut o cifra de afaceri de 80 mil. euro si detine o cota de piata de 40%. Tinta companiei este atingerea, pana in anul 2012, a unei cote de piata de 50%, obiectiv care face parte din strategia pe 3 ani setata de Strauss in 2009.

Potrivit lui Avi Ben Baruch, cel mai bun an de la intrarea companiei pe piata locala a cafelei a fost 2008, insa performanta respectiva va mai putea fi atinsa abia peste 2 ani.

Consumul de cafea nu a scazut dramatic. S-a schimbat insa locul unde este servita cafeaua, consumul de cafea este predominant acasa”, explica oficialul Strauss.

In prezent, ponderea segmentului Away From Home (AFH) a scazut pana la 40%, in timp ce consumul de cafea acasa (In Home) detine o pondere de 60%.
AFH reprezinta 30% din vanzarile valorice ale Strauss Romania.

Compania s-a orientat in acest an pe continuarea promotiilor, operand in acelasi timp scaderi de preturi de 10-20%. In plus, Strauss Romania s-a axat pe segmentul mainstream, in conditiile in care produsele premium reprezinta doar 2-4% din piata totala a cafelei. Spre comparatie, in alte tari din Europa segmentul premium reprezinta 10% din piata cafelei.

In ceea ce priveste sortimentele vandute, ponderea cea mai mare in afacerile Strauss o detine cafeaua macinata (70%), urmata de cafeaua solubila (20%), mix-uri si espresso (sortiment introdus in acest an).

Avi Ben Baruch preconizeaza o stagnare a industriei de cafea in 2010, la valoarea de 300-350 mil. euro, nivel atins anul trecut.

Grupul Strauss este a cincea companie de cafea din lume, cea mai mare companie din domeniu din Europa Centrala si de Est, si cea de-a doua companie din Brazilia – tara cafelei.

Strauss activeaza pe piata cafelei de peste 80 de ani si are peste 8.800 de angajati in 13 tari.

Compania produce si bauturi pe baza de lapte, sucuri de fructe, precum si snacks-uri si dulciuri. In fiecare an, compania a inregistrat o sustinuta rata de crestere, pozitionandu-se in acest moment ca lider sau ocupand locul secund pe fiecare piata in care este prezenta.