“Anuntul de scadere a salariilor bugetarilor intr-o zi de vineri s-a vazut imediat in saptamana urmatoare printr-o reducere cu 40% a vanzarilor. Noi simtim foarte repede ce se petrece in mintea consumatorului, iar promotiile pe care le fac magazinele sunt masuri disperate pentru a sustine consumul”, a explicat oficialul Bergenbier, prezent la un seminar pe tema modernizarii Romaniei organizat de Ziarul Financiar.

In primele patru luni ale anului, industria berii a consemnat un declin al vanzarilor de 11%, a mai anuntat seful producatorului de bere.

Mihai Ghyka (foto) a mai amintit ca Romania a inregistrat, in 2009, cea mai mare scadere a consumului din regiune, de 15-20%, fiind intrecuta doar de Ucraina, care insa nu este membra a Uniunii Europene. “Avem cele mai mari reduceri la consum, iar asta e o consecinta a neincrederii romanilor in ziua de maine ”, a adaugat seful Bergenbier.

Potrivit acestuia, anul trecut toata industria produselor de consum a scazut in ritm de doua cifre – romanii au cumparat cu 20% mai putin sapun si cu 25% mai putina pasta de dinti – singurul segment care a inregistrat un avans considerabil fiind cel al industriei cinematografice – 40%.

Citeste si FMCG-ul local, sub semnul crizei: Guvernul nu ajuta deloc piata locala.

FMCG-ul local, sub semnul crizei: Guvernul nu ajuta deloc piata locala

FMCG-ul local, sub semnul crizei: Guvernul nu ajuta deloc piata locala