“In 2009 au disparut companii, trend care a continuat si in primul trimestru din acest an, evolutie care ne-a afectat. Anul trecut am pierdut 4% din clienti si un procent similar pentru numarul de dozatoare. Credem insa ca primele 5 luni indica un an mai bun decat 2009. In 2010 au ramas pe piata companiile mai sanatoase”, afirma Mihai Matyas (foto).

Strategia pentru acest an a companiei vizeaza o politica mai agresiva pe segmentul rezidential, respectiv consumul de apa naturala prin intermediul watercoolerelor in propria locuinta. “Aceasta zona este complet libera in prezent si are potential de dezvoltare”, spune Matyas.
In prezent segmentul rezidential are o pondere de 2% din cifra de afaceri a La Fantana, respectiv 4% ca numar de aparate. Pentru 2010 acest segment este estimat sa genereze afaceri de 1 mil. euro.

Oferta La Fantana pe segmentul rezidential include un abonament lunar de 16 euro+TVA (aparat si 4 cutii de apa de cate 10 litri).

In urmatorii 3 ani compania isi propune sa atinga o cota de piata pe zona rezidential de 80% si 70% din piata pe segmentul corporate.

In ceea ce priveste obiectivele financiare, Matyas estimeaza o crestere de 6% a afacerilor, dupa un declin de 10% in 2009, pana la 19 mil. euro. Anul trecut compania a raportat un profit brut de 5,4 mil. euro la nivelul afacerilor din Romania si 6,7 mil. euro la nivel de grup.

Grupul La Fantana este prezent de peste 10 ani in Romania si are doua unitati de imbuteliere (Bucuresti si Talmaciu). In Romania compania are 450 de angajati.

La Fantana este prezenta si in Serbia unde detine o unitate de imbuteliere la Mitrovo Polje si 150 de angajati.

Compania are pe plan local o baza de 25.000 de clienti si un numar de 55.000 de watercoolere instalate la nivelul intregii tari.