“Am dezvoltat produsul Ciocolax si acum fabricam laxativul pentru titularul brandului Ciocolax – compania Adya Green Pharm. Chiar ieri (6 iunie – n. red.) am avut prima vanzare din noul Ciocolax, iar in curand il vom relansa”, a declarat pentru Wall-Street, Cristian Alecu, directorul general al producatorului de medicamente Laropharm.

Ciocolax, unul dintre cele mai vechi branduri de pe piata romaneasca, a disparut din farmaciile romanesti la inceputul anilor ’90, cand s-a descoperit ca laxativul continea o substanta activa toxica. “Am hotarat sa relansam brandul pentru ca se bucura de o mare notorietate si pentru ca am reusit sa dezvoltam un nou produs, eficient”, a mai spus Alecu.

Seful de la Laropharma a explicat ca in conditiile actuale ale pietei, cand producatorii de medicamente isi recupereaza banii de la distribuitori cu intarzieri de 240-270 de zile, intreaga strategie de business a trebuit sa fie regandita si axata pe segmentul de produse care nu se compenseaza si care astfel genereaza cash (bani gheata). Este vorba despre segmentul de OTC-uri (medicamente eliberate fara reteta medicala) si despre suplimentele alimentare, categorie din care face parte si Ciocolax.

Fabrica din comuna Bragadiru de langa Bucuresti are o capacitate de productie de 22 de milioane de unitati comerciale (pachete) de medicamente in forma solida (comprimate), la care se adauga 7 milioane de unitati comerciale pentru medicamentele solide si semisolide (solutii, geluri si unguente). In 2009, compania a incheiat anul cu afaceri de 3 milioane de euro, in crestere cu 30% fata de anul anterior.

Pentru anul acesta, Cristian Alecu estimeaza un avans al afacerilor de 40%, pe fondul cresterii productiei, dar si al lansarii de noi produse. Produsele Laropharm se comercializeaza in proportie de 85% pe piata romaneasca, iar restul de 15% merge la export – in Cehia, Polonia, Vietnam, Kuweit si Georgia.