"Strategia de privatizare are ca obiective maximizarea pretului ce poate fi obtinut din vanzarea pachetului de actiuni, asigurarea unui sistem modern de transport, viabil din punct de vedere economic, social si al protectiei mediului si reducerea duratei procesului de privatizare si simplificarea derularii transferului dreptului de proprietate. De asemenea, se urmareste maximizarea primei de control total pe care investitorii ar fi dispusi sa o plateasca si mentinerea capacitatii si sarcinilor specifice CFR Marfa, pentru nevoile de aparare a tarii si monitorizarea postprivatizare a indeplinirii acestei obligatii", se arata in anuntul MTI citat de Mediafax.

CFR Marfa detine un parc de material rulant de peste 42.000 de vagoane si peste 900 locomotive. Compania ocupa o cota de piata de 49,2%, apreciata in tone/kilometru marfa transportata si respectiv, 58% apreciata in tone/kilometru marfa incarcata.

Daca in 2006, costul cu salariatii a reprezentat 25,4% din cifra de afaceri, in 2009 acesta a ajuns la 52,5%. Totodata, veniturile financiare au scazut semnificativ, de la 16,2 milioane euro in 2006 la 1,5 milioane euro in 2009.

"Situatia financiara actuala a CFR Marfa indica o stabilitate financiara relativa pe termen scurt. Din perspectiva pe termen lung, situatia financiara a societatii este foarte expusa la influente externe, cum ar fi cursul valutar, costul de capital si elementele de impozitare. Toate acestea pot afecta valoarea CFR Marfa si deformeaza metoda de privatizare spre o vanzare comerciala, nefiind posibila aplicarea unei oferte publice initiale derulata pe piata de capital, intrucat societatea are nevoie de investitia unui operator strategic pentru a-si imbunatati profitabilitatea", se mai spune in comunicatul MTI.

Detalii despre strategia de privatizare:

• strategia a fost realizata de consortiul de consultanti format din Deloitte si societatea Bostina si Asociatii;

Citeste si:

• ministerul de resort va vinde toate actiunile companiei, prin licitatie cu strigare;

• garantia de participare la licitatie va reprezenta 20% din valoarea nominala a pachetului de actiuni scos la vanzare;

• taxa de participare la licitatie pentru fiecare investitor/grup de investitori care depune documente de participare este de 5% din valoarea nominala a pachetului de actiuni scos la vanzare;

• ministerul va constitui o comisie de privatizare compusa din cinci reprezentanti ai MTI, unul al Ministerului Apararii Nationale si unul din partea Ministerului Finantelor Publice;

• Ministerul Transporturilor a elaborat si proiectul de hotarare de guvern privind aprobarea strategiei de privatizare a CFR Marfa.
ministerul poate suspenda, modifica sau revoca oferta de vanzare si/sau metoda de privatizare, ca urmare a modificarilor de orice natura intervenite in termenii ofertei initiale de vanzare, interventiei unor conditii care ar putea influenta negativ rezultatele procesului de privatizare si/sau neparticiparii potentialilor investitori la procesul de privatizare sau a nefinalizarii tranzactiei.