“Este primul declin inregistrat in ultimii zece ani, perioada in care ratele de crestere de la an la an au variat intre 7% si 25%. In contextul deloc prietenos din punct de vedere economic si politic, consumatorii au rarit vizitele la magazine, cele mai afectate din acest punct de vedere fiind supermarket-urile”, declara Raluca Raschip (foto), consumer tracking director GfK Romania.

Din analiza principalelor categorii de bunuri de larg consum, specialistii GfK au observat cum produsele de ingrijire personala si cele pentru curatenia locuintei sunt cele mai afectate, valoarea cheltuita fiind cu 7%, respectiv 4% mai mica.

Printre categoriile cu cele mai mari scaderi in volum se remarca:

• deodorantele: -21%
• produsele de curatat universale: -19%
• tabletele de ciocolata: -18%

In primele sase luni ale anului, comertul modern a atras 45% din cheltuielile gospodariilor pentru bunuri de larg consum, fata de 43% in perioada similara din 2009.

Cele mai dinamice formate raman in continuare magazinele de tip discount cu o rata de crestere de 11%, in timp ce supermarket-urile se afla pe un trend descendent (-9% in valoare fata de prima jumatate a anului 2009).

Citeste si:

Evolutia cumparaturilor de bunuri de larg consum pe tipuri de magazine (cota de piata in valoare la nivel total Romania)

Sursa grafic: GfK Romania. Perioada analizata: ianuarie-iunie 2010 fata de ianuarie-iunie 2009.

GfK Romania, fondata in 1992, face parte din grupul GfK si este lider pe piata cercetarii romanesti. Infiintat in 1934 ca prima companie de cercetare de piata in Germania, grupul GfK are azi mai mult de 150 de sucursale in 100 de tari de pe cinci continente.