Principala metoda pe care o folosesc companiile pentru formarea profesionala a salariatilor o constituie programele interne, arata un studiu realizat de compania de cercetare Daedalus Millward Brown in colaborare cu HR Club, asociatia profesionistilor in resurse umane din Romania.
Astfel, 84,7% din cei chestionati au spus ca au alocat resurse interne pentru a-si pregati angajatii in al doilea trimestru. Totusi, traingingul intern nu a fost singurul instrument de pregatire folosit de catre angajatori in perioada iunie-august.

Aproape 71% din respondenti au precizat ca au apelat si la furnizori externi, 40,8% - coaching intern si sesiuni de mentoring, iar 30,8% - e-learning.

Doar 10,8% din companiile chestionate in T2 au ales sa-si formeze profesional salariatii prin intermediul unui program de tipul Master of Business Administration (MBA), in scadere cu 1,1% fata de primul trimestru al anului.

De asemenea, 2,5% din organizatii au alocat mai mult de 1.000 de euro pentru trainingul fiecarui angajat . Cei mai multi angajatori (30,9%) au fost dispusi sa cheltuiasca intre 1 si 200 de euro, in vreme ce 19,1% au alocat intre 200 si 1.000 de euro pentru instruirea unui singur salariat.

Aproape una din zece organizatii nu a cheltuit vreun euro pentru pregatirea angajatilor.

“Mai mult de doua din cinci organizatii au implementat in acest trimestru programe de management al schimbarii. Conform studiului, in 18% dintre cazuri, aceste programe au avut impact asupra intregului personal, iar reorganizarea departamentala si optimizarea proceselor reprezinta principalele arii de interes in programele de management al schimbarii. De asemenea, in Q2/2010, mai mult de o treime dintre organizatii au implementat programe de imbunatatire a culturii organizationale”, se arata in analiza.

Studiul a fost realizat in iunie - august 2010 pe un esantion de peste 200 de manageri generali si directori de resurse umane din Romania.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri