Nevoia pentru serviciile de mystery shopping in Romania a aparut acum 10 ani, cand din ce in ce mai multe firme s-au extins si au devenit mult mai mari. De atunci si pana in momentul in care criza financiara s-a facut simtita si la noi, piata de mystery shopping a crescut cu 20-30% anual.

“In 2008, piata de mystery shopping a inregistrat un “boom”, aproape s-a dublat fata de anul anterior, ajungand la circa 1,4 - 1,5 milioane euro. Anul trecut, criza financiara a redus activitatea multor companii, iar piata de mystery shopping a scazut pana la circa 900.000 euro. Se simte o redresare in 2010, estimarile fiind de o crestere de 5-10%, fata de anul trecut”, a declarat Ionut Tudorache, directorul general al companiei Secret Shopper.

Cei mai multi clienti ai serviciilor de mystery shopping provin din domeniile auto, retail, IT, bancar, farmaceutic, hotelier, FMCG, asigurari si restaurante.

Mystery shopping-ul este foarte cautat in America, unde foarte multe companii si-au dat seama ca din cauza comportamentului unor angajati si-au stricat imaginea si au pierdut clienti si cota de piata.

In Europa, cea mai mare piata pentru mystery shopping este cea occidentala.

Citeste si:

Greselile pe care le fac angajatii in relatia cu clientul pot fi aflate numai prin mystery shopping. Adesea angajatii nu saluta, ignora clientii, au un limbaj neadecvat, sau streseaza clientul insistand sa vanda ceva.

“Din serviciile de mystery shopping, veniturile nu sunt mari, insa marja de profit este destul de buna”, a precizat oficialul Secret Shopper SRL.

Secret Shopper SRL este o companie specializata strict in servicii de mystery shopping. Pretul pentru acest tip de servicii porneste de la 10 de euro si poate atinge chiar 80 de euro.