Magazinul din cadrul Palas Iasi este un format nou, mai mic decat restul magazinelor Auchan din Romania, oferta sa axandu-se in proportie de 80% pe produsele alimentare.

"Toate celelalte magazine au suprafete de peste 10.000 de metri patrati, iar parteneriatul cu Iulius Group ne-a oferit ocazia sa testam un nou concept, de magazin mai mic, axat pe o oferta de produse alimentare, cu preturi de prim nivel", a declarat Patrick Espasa (foto), directorul general al Auchan Romania, in cadrul unei conferinte de presa.

Magazinul va avea o oferta de 20.000 de produse, dintre care 80% vor fi alimentare. O suta de marci dintre cele 2.000 de branduri proprii vor fi produse fabricate in Romania. Magazinul va fi deservit de o echipa de 200 de persoane si va avea 30 de case de marcat.

"Prin deschiderea acestui nou magazin reconfirmam increderea pe care o avem in dezvoltarea pietei romanesti. Obiectivul fixat in 2009 a fost acela de dublare a numarului de hipermarketuri, astfel incat reteaua sa ajunga la 12 magazine pana in 2012", a mai spus Espasa. In urmatorii cinci ani, francezii de la Auchan vor investi 150 de miloane de euro pe piata romaneasca.

Astfel, in urmatorii doi ani vor fi deschise cinci magazine la Iasi (in cadrul Palas Iasi, aflat deja in constructie), Constanta (in constructie), Craiova, Brasov si Bucuresti.

Investitia medie pentru deschiderea unui nou magazin variaza intre 15 si 30 de milioane de euro, in functie de suprafata, centrul comercial si orasul in care se afla.

Citeste si:

Magazinul se va afla in Palas Mall din cadrul ansamblului urbanistic Palas Iasi dezvoltat de Iulian Dascalu, cel mai mare proprietar roman de centre comerciale. Valoarea proprietatii pe care se afla magazinul este de 15 milioane de euro, a precizat Dascalu, care a adaugat ca acesta este cel de-al patrulea magazin deschis de Auchan in cadrul centrelor comerciale detinute de Iulius Group.

Complexul Palas Iasi, care se desfasoara pe o suprafata total construita de 320.000 de metri patrati din centrul orasului si presupune o investitie de 260 de milioane de euro, va integra o zona comerciala (Palas Mall si Palas Shopping Street), cladiri de birouri clasa A (20.000 de metri patrati), doua hoteluri (de patru stele, respectiv small luxury), 100 de apartamente, un centru spa, o parcare subterana cu o capacitate de 2.500 de locuri si spatii de divertisment (cinema cu 10 sali, spatii de joaca).

Cladirile de birouri clasa A din cadrul complexului vor deveni functionale incepand cu aceasta toamna, urmand ca restul ansamblului sa fie inaugurat integral in al doilea semestru din 2011. Prin deschiderea noului complex urbanistic, au fost create 4.000 de locuri de munca, incluzand zona comerciala, cea a birourilor si cea de servicii.

Auchan Romania a intrat pe piata locala in 2006, cand a deschis in cartierul Titan din Bucuresti primul sau hipermarket, cu o suprafata de 16.000 de metri patrati. In prezent, alte sase hipermarketuri Auchan functioneaza, la Pitesti (10.000 metri patrati), Targu Mures (8.500 de metri patrati), Cluj-Napoca (10.000 de metri patrati), Suceava (8.500 de metri patrati) si Timisoara (10.600 de metri patrati). Un al doilea magazin Auchan din Capitala a fost deschis in cartierul Militari, acesta avand o suprafata de 12.500 de metri patrati.

In 2009, compania a inregistrat o cifra de afaceri de 1,5 miliarde de lei, numarand 20,7 milioane de clienti si 315 milioane de articole vandute. In prezent, compania are 3.500 de angajati, dintre care doar 12 sunt expatriati.

Grupul Auchan a raportat anul trecut o cifra de afaceri de 39,7 miliarde de euro, cu o retea de 535 de hipermarketuri si 732 de supermarketuri in 13 tari, numarul total al angajatilor fiind de 243.000.