Peste 100 mil. dolari, zece luni de lucrari in ritm galopant, 3.000 de oameni care au participat la proiect si 1,2 milioane de ore de munca – astfel a sintetizat Luc Viaene, directorul fabricii de sampoane si balsamuri a P&G de la Urlati, cel mai important proiect al grupului american in Europa in acest an.

Desi operationala din luna iulie 2010, unitatea de productie de la Urlati a fost inaugurata acum in prezenta presedintelui si directorului executiv al P&G, Bob McDonald, a CFO-ului Joe Moeller, a presedintelui Traian Basescu si a altor 500 de persoane – oameni de afaceri, politicieni, autoritati locale si jurnalisti.

“De regula, proiectul unei noi fabrici trece prin mai multe maini pana sa ajunga la mine. Petrec in medie 10-15 minute pana decid soarta respectivului proiect. Romania nu a facut exceptie pentru fabrica de la Urlati", a afirmat Bob McDonald (foto).

La randul sau, presedintele Traian Basescu a subliniat faptul ca proiectul P&G de la Urlati “probeaza ca Romania este un loc bun pentru investitii”. “Este important ca P&G arata incredere fata de Romania. Trei lucruri sunt de apreciat la aceasta investitie – nivelul tehnologic, calitatea muncitorilor si faptul ca americani, europeni si romani pot materializa un astfel de proiect. P&G ne ofera aceasta investitie, noi ii oferim respect pentru locurile de munca oferite. Si, chiar daca nu par un consumator al produselor Procter&Gamble, voi deveni unul”, a declarat amuzat Traian Basescu, spre sfarsitul discursului sau.

Cu 4 linii de productie, noua unitate a P&G va aproviziona 20 de piete din regiune, 90% din productie fiind destinata exportului, dintre care ponderea cea mai mare o detine Turcia (37%), urmata de Rusia cu 32%.

La Urlati vor fi produse marcile de sampoane si balsamuri Pantene, Head&Shoulders si Wash&Go. Primele sampoane Wash&Go “made in Urlati” au fost lansate pe piata locala in luna august a acestui an, urmand ca in maxim o luna sa fie comercializat local si Head&Shoulders, produs la Urlati.

Fabrica de sampoane si balsamuri se desfasoara pe 6 hectare pentru moment, compania inchiriind, pentru o perioada de 49 de ani, o suprafata totala de 25 de hectare in vederea extinderii productiei. Potrivit directorului general al fabricii, unitatea de la Urlati ar putea realiza in viitor si alte tipuri de produse.

In fabrica de la Urlati lucreaza in prezent 250 de persoane, dintre care 50% sunt din localitatea prahoveana. Varsta medie a angajatilor este de 33 de ani, 50% fiind femei.

Pana la finalul acestui an, P&G intentioneaza sa mai recruteze inca 50 de noi angajati.

In ceea ce priveste suportul acordat de autoritatile locale acestui proiect, Mircea Cosma, presedintele Consiliului Judetean Prahova, a precizat ca au fost investiti 2,5 mil. euro in utilitati si viabilizarea terenului aferent fabricii.

Sa inovezi este crucial

Inovatia este cruciala in aceasta perioada, sustine Bob McDonald, afirmatie intarita si de bugetul impresionant alocat in fiecare an pentru aceasta directie – 2 mld. dolari.

“In strategia noastra de marketing incercam sa cream miscare. Cu alte cuvinte mergem in casele consumatorilor nostri, urmarim modul in care folosesc produsele noastre, incercam sa vedem cum decurge o zi normala in viata lor si ce rol jucam noi in ea. Astfel, putem crea un nou brand sau o noua tehnologie sau o noua campanie de marketing, care poate fi pe Internet sau pe TV. Si aici numesc doua campanii P&G care au creat miscare “Thank you Mom!” si “Smell like a man, Man!”, a declarat pentru Wall-Street McDonald, cel care conduce o afacere de peste 70 mld. dolari.

Citeste si:

Cand lucrurile se precipita pe fondul crizei financiare globale, sfatul sefului P&G este unul destul de simplu. “Incerc sa ii determin pe oameni sa iasa din birouri, sa mearga in casele oamenilor, sa mearga in magazinele pline de cumparatori si sa gaseasca raspunsul acolo, nu intre 4 pereti. De cele mai multe ori, odata cu aparitia unei crize financiare, toata lumea se retrage. Trebuie sa ai o viziune exterioara, sa inovezi. O serie de solutii care pot fi aplicate si in cazul Romaniei: incurajati comertul international, concentrare pe inovatie, viziune exterioara si impulsionarea investitiilor straine”, considera Bob McDonald.

Cea mai mare ingrijorare a sa este legata de sensibilitatea ridicata a economiei globale, “inca slabita de criza financiara”. “Mi-ar placea sa vad guvernele din intreaga lume lucrand impreuna pentru a extinde posibilitatile de afaceri, de comert si pentru a depasi pargul de saracie in care se gasesc multe state”, subliniaza oficialul P&G.

Chiar daca “in 25% din istoria sa, omenirea a trecut prin momente de instabilitate economica”, Bob McDonald declara ca P&G isi mentine strategia pe termen lung si continua sa investeasca in extindere. Anul acesta au fost deschise alte 5 noi fabrici, iar pana la finalul anului vor fi inaugurate alte 5 unitati de productie in lume. Nivelul investitiilor se ridica la peste 3 mld. dolari.

Anual grupul american aloca in dezvoltarea fabricilor existente intre 5 si 10 mil. dolari.

Procter&Gamble a afisat anul trecut in Romania afaceri de 596,5 milioane euro, in crestere cu 10,9% fata de 2008, cand producatorul afisase un declin de 4,1% al cifrei de afaceri. In schimb, profitul net a coborat cu 33%, pana la 15,7 mil. euro.

Gigantul P&G Romania la ora bilantului: Afaceri in crestere, profit in scadere in 2009

Gigantul P&G Romania la ora bilantului: Afaceri in crestere, profit...

Procter&Gamble comercializeaza pe piata romaneasca marci precum Ariel, Tide, Bonux, Ariel Professional, Ace, Lenor, Mr. Proper, Fairy, Pantene Pro-V, Head & Shoulders, Safeguard, Herbal Essences, Wash&Go, Blend-a-med, Camay, Always, Alldays, Discreet, Naturella, Pampers, Olay, Gillette, Braun, Duracell, Oral-B.

Compania mai detine o unitate de productie in Romania – fabrica de detergenti de la Timisoara, achizitionata in anul 1995.

Cum a inceput povestea unui gigant american la Timisoara

Cum a inceput povestea unui gigant american la Timisoara

Cine este cel care conduce un business de 70 mld. dolari

Lucrand timp de aproape 30 de ani in dezvoltare de brand, dezvoltarea pietei, coordonarea unitatilor de business global si a operatiunilor globale din cadrul companiei si din intreaga lume, Bob McDonald este directorul general executiv cu cea mai larga experienta din istoria P&G.

In 1975 a absolvit Universitatea din West Point printre primii 2% din promotia sa, obtinand o diploma de licenta in inginerie. Dupa absolvire, McDonald a fost Capitan in Armata S.U.A. timp de cinci ani, inainte de a se alatura Procter&Gamble in anul 1980. Aici si-a inceput cariera lucrand pentru branduri precum Dawn, Cascade si Tide. Cea mai mare parte a perioadei anilor ’90 si-a petrecut-o conducand afacerile P&G din Filipine, Japonia si Coreea, fiind responsabil inclusiv pentru sectorul P&G de ingrijire a parului din Asia si pentru sectorul P&G de produse de frumusete din Japonia.

Bob McDonald face parte din Consiliul de Administratie al Corporatiei Xerox si este presedintele Fuqua Global Partnerships Committee al Universitatii Duke. De asemenea, este vicepresedinte al Consiliului Afacerilor S.U.A. – China si membru al Comitetul Consultativ al S.U.A. pentru Politici Comerciale si Negocieri (ACTPN), al Consiliul Consultativ International al Consiliului de Dezvoltare Economica din Singapore si al Comitetul Executiv al Business Roundtable (BRT).

McDonald ofera consultanta Universitatii Duke, Universitatii West Point, Universitatii Northwestern, Universitatii din Utah si Universitatii de Stat din St. Petersburg, Rusia.