In prezent, austriecii detin 12 magazine in Romania si vor mai finaliza inca o unitate pana la finalul anului, la Constanta.

“Anul viitor o sa deschidem trei magazine in Bucuresti, Oradea si Galati. Lucrarile de constructie ale celor trei unitati au demarat deja, iar investitiile totale se ridica la aproximativ 50 de milioane de euro”, spune Alexander Frech, fostul director general al bauMax Romania, companie cu o cifra de afaceri de 511 de milioane de lei (121 mil. euro) in 2009. De la 1 octombrie, noul director al companiei este Nicola Szekely, in vreme ce Frech va prelua conducerea bauMax Austria.

Initial, retailerul si-a propus sa inaugureze cinci magazine in 2011: doua in Bucuresti, si cate unul in Oradea, Galati si Cluj. Cu toate acestea, bauMax a decis sa sisteze pe termen nelimitat proiectele de Cluj si Bucuresti (al doilea magazin care trebuia deschis anul viitor in Capitala), chiar daca a achizitionat deja terenurile pe care urmau sa fie ridicate cele doua magazine.

Compania a deschis trei unitati in 2010, care se afla in Bucuresti, Timisoara si Pitesti, la care se va alatura magazinul din Constanta. Bugetul pe 2010 alocat de retailer pentru investitii se ridica la 80 de milioane de euro.

Austriecii au investit 180 de milioane de euro in cei patru ani de pe prezenta in bricolajul romanesc, in conditiile in care suma medie/magazin este de 15 milioane de euro.Daca investiile anuntate pentru 2011 se vor finaliza, compania va ajunge la finele anului viitor la un total de 230 de milioane de euro.

In ciuda politicii agresive de expansiune pe care a implementat-o in 2010, bauMax Romania estimeaza o crestere usoara a cifrei de afaceri fata de 2009, pana la peste 520 de milioane de lei.

“Magazinele pe care le-am facut in 2010 vor deveni eficiente din punct de vedere al vanzarilor abia in 2011, asa ca businessul va creste usor in acest an”, mentioneaza Frech.

Oficialul companiei se asteapta ca vanzarile like-for-like sa scada cu 10% fata de 2009, in contextul in care declinul 2009 vs. 2008 a fost de 6%.

“Scaderea like-for-like va fi mai mare in 2010 din cauza competitiei pe care au impus-o ceilalti jucatori din piata, cat si a crizei. Totusi, cel mai dur adversar al nostru din acest an a fost competitia, nu criza”, subliniaza fostul director general al bauMax Romania.

Dedeman si OBI Romania au fost cele mai expansive retele de bricolaj de pe piata locala in 2010, cu cate patru, respectiv trei deschideri, in conditiile in care Praktiker, liderul segmentului, cu afaceri anuale de aproape 260 mil. euro, a inaugurat o singura unitate, la Botosani.

Citeste si:

Pe de alta parte, Bricostore, al treilea jucator din bricolaj, nu a inaugurat vreun magazin in 2010, desi avea planificata o deschidere, la Drobeta-Turnu Severin, insa planurile au fost decalate pentru inceputul lui 2011.

“Multi poate ca ne-au privit critic pentru atitudinea mai rezervata pe care am avut-o in 2007 si 2008, in ceea ce priveste deschiderile de noi magazine. Dar s-a dovedit ca ar fi fost o greseala sa ne extindem puternic atunci, in conditiile in care avem planuri sa ramanem in Romania cel putin 20 de ani”, explica Frech.

Managerul companiei mai spune ca piata de bricolaj se va mentine in acest an la un nivel similar celui de anul trecut, respectiv doua miliarde de euro.

bauMax detine peste 140 de magazine in opt tari europene, respectiv Austria, Cehia, Slovacia, Ungaria, Slovenia, Croatia, Bulgaria si Romania.
Compania a avut o cifra de afaceri cumulata de 1,5 miliarde de euro anul trecut.

Cei mai importanti jucatori de pe piata locala de bricolaj sunt Praktiker, Dedeman, Bricostore si bauMax.

Frech, bricolajul si criza:

"Criza a adus si lucruri pozitive: preturile din imobiliare au revenit la normalitate, iar asteptarile salariale ale angajatilor au scazut"

"Furnizorii romani genereaza peste 50% din cifra noastra de afaceri"

"Cel mai important lucru pe care l-am invatat in primii doi ani de criza este ca totul s-a schimbat fata de ceea ce am planficat initial"