Vanzarile Carrefour in Romania au coborat cu 2,8% in trimestrul al treilea, la 270 de milioane de euro, declinul fiind limitat de aportul pozitiv al extinderii retelei de magazine, in timp ce la noua luni grupul francez a inregistrat un declin usor, de 0,7%, la 804 milioane de euro, transmite Mediafax.
In termeni comparabili, Carrefour a inregistrat in Romania o scadere de 6,1% in trimestrul al treilea si de 5,3% la noua luni, potrivit raportului financiar al grupului.

Calculata la un curs de schimb constant, scaderea vanzarilor a fost de 2,1% in iulie-septembrie si de 1,7% pentru primele noua luni.

Extinderea retelei de spatii comerciale a avut o contributie de patru puncte procentuale in evolutia vanzarilor Carrefour pe piata romaneasca in trimestrul trei, respectiv de 3,6 puncte procentuale pentru intreaga perioada de noua luni.

Evolutia cursului de schimb a afectat negativ vanzarile din trimestrul trei pe piata romaneasca cu 0,7 puncte procentuale, in timp ce pentru ianuarie-septembrie a existat un impact pozitiv de un punct procentual.

La nivel de grup, vanzarile au urcat cu 6,7% in trimestrul trei, la 25,6 miliarde de euro, respectiv cu 6,2% la noua luni, la 74,5 miliarde de euro.

Vanzarile Carrefour au scazut doar pe piata europeana (exceptand Franta), cu 1,2% la trimestru si 1,4% la noua luni, in timp ce in Franta, America Latina si Asia evolutia a fost pozitiva.

"Carrefour a avut rezultate solide in trimestrul al treilea in pofida unui climat care ramane dificil pe mai multe piete importante. Suntem multumiti mai ales de vanzarile de pe pietele emergente, precum China si America Latina, dar si de semnele de recuperare de pe piete ca Belgia, Polonia sau Taiwan", a afirmat directorul general al grupului, Lars Olofsson.

In Europa, fara Franta, vanzaril au scazut cu 1,2% in trimestrul al treilea, la 8,35 miliarde de euro, respectiv cu 1,4% in primele noua luni ale anului, la 24,6 miliarde de euro.

Pe piata franceza, vanzarile au crescut cu 0,8% la trimestru, la 10,5 miliarde de euro, respectiv cu 1,9% in ianuarie-septembrie, la 30,7 miliarde de euro.

In trimestrul al treilea, Carrefour a deschis sau a cumparat 310 magazine, reprezentand 200.000 de metri patrati. Excluzand vanzarea unor spatii comerciale, avansul net este de 188.000 de metri patrati.

Retailerul francez Carrefour, cel de-al doilea mare jucator de pe piata de profil din Romania, va deschide un nou supermarket in sectorul 1 din Bucuresti, ajungand astfel la 30 de unitati.


Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri