In 2009 industria de bunuri de larg consum din Romania s-a situat la valoarea de 22 miliarde de euro.

Potrivit unui studiu realizat de MEMRB, FMCG-ul local a intregistrat in perioada ianuarie-august 2010 o contractie de aproximativ 7%, evolutie generata de toate grupele de categorii.

“Cred ca vom asista si in decembrie la o rationalizare a consumului pe fondul temerilor consumatorilor in legatura cu stabilitatea locului de munca. Este necesara o educare a consumatorului roman in privinta alimentatiei sanatoase, respectiv o crestere a puterii de cumparare. Nu cred ca vom avea insa in curand o crestere rapida a consumului per capita. Intrucat nu evoluam intr-un context economic normal nu pot face estimari pentru anul viitor, insa cred ca prima jumatate din 2011 va reprezenta un barometru pentru restul anului”, a spus Marius Caluian (foto).

Cel mai puternic declin in primele 8 luni ale anului a fost inregistrat de categoria bauturilor (-10,4%), urmata de produsele nealimentare (-7,8%) si produsele alimentare (-7,7%).

Citeste si:

Piata de produse lactate proaspete a raportat o scadere valorica de 7,6% in intervalul ianuarie-august. Aceasta industrie reprezinta aproximativ 12% in valoare din totalul categoriilor alimentare. Cele mai afectate categorii au fost laptele (-16%), sana si kefir (-19%) si branzeturi (-14,5%). La polul opus, iaurtul si laptele batut au inregistrat o crestere in valoare de 5%, respectiv 6,4%.

Romania este tara cu cel mai scazut consum de iaurt pe cap de locuitor. Astfel, un roman consuma anual 3,46 kg. iaurt. Spre comparatie, Slovenia are cel mai mare consum de iaurt pe cap de locuitor – 13,86 kg. pe an, urmata de Macedonia – 11,79 kg., Bulgaria – 11,14 kg. si Serbia – 11,03 kg.

Cititi si Criza da de lucru companiilor de cercetare

Criza da de lucru companiilor de cercetare

Criza da de lucru companiilor de cercetare