"Dupa estimarile noastre, valoarea pietei de bricolaj in 2010 era de circa sase miliarde lei. In acest moment, 2011 nu pare sa fie diferit de 2010. (...) Daca este sa vorbim despre o adevarata revigorare a consumului, in special in sectorul nostru de DIY (do-it-yourself), va trebui, probabil, sa asteptam anul 2012", a declarat pentru Mediafax Romano Quinzi, directorul general al retailerului Obi Romania, controlat de grupul german Tengelmann.

Afacerile companiei au crescut anul trecut fata de 2009 datorita deschiderii a trei magazine, potrivit managerului companiei. El nu a dat alte informatii privind vanzarile de anul trecut.

Pentru 2010 Obi estima initial o crestere puternica, de 60%, de la 32 milioane euro in 2009, in urma deschiderii noilor unitati.

"Anul 2010 se poate imparti in trei perioade diferite: prima, care a durat pana la sfarsitul lunii martie, a fost o perioada grea pentru ca efectele crizei incepute in anul 2008 inca s-au putut simti din plin. A doua perioada anticipa iesirea din criza, inregistrand o crestere semnificativa a puterii de cumparare si reinvierea lumii renovarilor. Din pacate, sperantele de atunci au fost infrante in a treia si ultima perioada: masurile economice care au fost luate cu cateva luni inainte, impreuna cu alti factori, au avut si inca mai au un efect negativ asupra consumului in general", a afirmat Quinzi.

Anul trecut compania a deschis magazine in Ploiesti, Sibiu si Bucuresti, iar in acest an intentioneaza sa inaugureze 2-3 unitati, in urma unor investitii de 15-20 milioane euro.

Citeste si:

"Suntem pregatiti sa investim alte 15-20 de milioane de euro, insa in acest moment propunerile noastre nu au fost inca concretizate. Speram insa ca in urmatoarele cateva saptamani aceste proiecte sa se finalizeze, astfel incat planurile noastre sa devina realitate", a spus Quinzi.

Obi a intrat in Romania in 2008 si are in prezent sapte magazine, dintre care doua in Bucuresti si cate o unitate in Arad, Oradea, Pitesti, Ploiesti si Sibiu.

"In conditiile de fata strategia principala este consolidarea organizatiei noastre, investitia in resurse umane si in modernizarea tuturor proceselor legate de business-ul nostru, si, in acelasi timp, in tinerea sub control a costurilor si a tuturor investitiilor care nu sunt strategice", a mai spus seful Obi Romania.

Principalii jucatori pe piata de bricolaj sunt Praktiker, Dedeman, Bricostore, bauMax, Ambient, Hornbach, Obi si Mr. Bricolage.