In totalul pietei, vanzarile de tigle metalice au avut o pondere de 50%, echivalentul a 37,5 milioane de euro.

Marian Pirvu, vicepresedintele Ruukki Construction pe Romania si Bulgaria estima, intr-un interviu acordat recent Wall-Street.ro, ca piata de piata de tigla metalica a suferit o contractie de aproximativ 15% in 2010.

Exporturile, renovarile si proiectele logistice au majorat afacerile Ruukki cu 13% in 2010

Exporturile, renovarile si proiectele logistice au majorat...

Compania a inregistrat o cifra de 37,3 milioane de euro anul trecut, in crestere cu 13% fata de 2009, pe fondul comercializarii produselor la export, precum si cererii ridicate din zona rezidentiala si din randul dezvoltatorilor de proiecte logistice.

Ruukki a castigat anul trecut un contract de doua milioane de euro la viitorul centru logistic al lantului de supermarketuri Mega Image, care va fi amplasat in orasul Popesti-Leordeni (Ilfov).

Oficialii producatorului de materiale de constructii nu au dorit sa spuna care este cota de piata detinuta de companie pe segmentul de tigla metalica, dar au precizat ca vanzarile au inregistrat un avans de 8% in 2010, comparativ cu anul precedent.

Majorarea vanzarilor s-a datorat lansarilor de noi produse, extinderii prezentei pe segmentul de renovari si investitiilor in comunicare.

“(2010 – n.red.) A fost un an in care proiectele noi au lipsit, in schimb a existat un interes deosebit pentru proiectele de renovare a cladirilor. Noi ne-am orientat catre clientii care au realizat lucrari de renovare, drept urmare 80% din vanzarile realizate de companie in 2010 vizeaza produse achizitionate pentru inlocuirea vechilor acoperisuri”, a declarat Zoltan Szoke, business manager pe zona de Roofing (acoperisuri), parte a diviziei Construction.

Invelitorile metalice detin o pondere de 16% din vanzarile totale realizare de Ruukki in Romania.

Citeste si:

Producatorul de materiale de constructii a majorat cu 9% preturile la tigla metalica anul trecut, dupa intrarea in vigoarea a majorarii TVA la 24%.

"Pentru acest an estimam o usoara scadere in ceea ce priveste ponderea comenzilor pentru lucrarile de renovare si implicit o crestere a constructiilor noi. Astfel, raportul in vanzari ar putea fi de 75% pentru lucrările de renovare si 25% pentru constructiile noi. De asemenea, preconizam ca in 2011 vom asista la o usoara revigorare a pietei de invelitori din Romania”, mentioneaza Szoke.

Compania si-a propus pentru 2011 o crestere de minimum 10% a cifrei de afaceri, pe fondul acumularii de cota de piata, in contextul lansarii de produse noi.

Valoarea totala a pietei de invelitori din Romania s-a ridicat in 2009 la 117 milioane de euro, in scadere cu 34% fata de nivelul din 2008, potrivit unui studiu realizat realizat de compania de consultanta Neomar Consulting.

Pentru 2010, firma de consultanta estima o continuare a declinului la nivelul pietei, pana la aproximativ 111 milioane de euro (-5%).

Grupul finlandez este prezent pe piata locala prin intermediul diviziilor Construction (solutii pe baza de metal pentru constructii rezidentiale, comerciale si de infrastructura) si Metals (otel, otel inoxidabil si aluminiu sub forma de produse standard sau speciale, parti si componente).

Ruukki a intrat pe piata romaneasca in anul 2000, ca importator de invelitori metalice, iar in 2009 a investitie de 35 de milioane de euro in constructia unei unitati de productie pe piata locala, localizata in Bolintin Deal (judetul Giurgiu).

Capacitate anuala de productie este 1,8 milioane de metri patrati de panouri termoizolante, 12.000 de tone de structuri metalice si 1,2 milioane de metri liniari de profile.