Vanzarile de carne de pui au crescu din punct de vedere al volumului cu 28%, respectiv cu 21% in valoare. Cantitatea de carne de pui vanduta a fost de 26.164 tone anul trecut (fata de 20.428 tone in 2009).

Printre aspectele care au influentat business-ul Agricola Bacau se numara retragerea subventiei la inceputul anulu 2010, care a impactat afacerile cu -16,5%, coroborata cu majorarea pretului cerealelor si scaderea pretului mediu al pietei la carnea de pasare. Paradoxal, desi in sectorul FMCG au avut loc anul trecut majorari de preturi, carnea de pui este unul dintre putinele produse care a inregistrat deflatie.

Cumulat, Agricola Bacau a avut anul trecut o cota de piata de 14%, respectiv 16% in retailul modern, in crestere cu 2 procente fata de anul anterior.

In ceea ce priveste categoria mezeluri (salamurile crude uscate si preparatele fierte afumate) obtinute la Salbac, companie din cadrul grupului de firme Agricola Bacau, vanzarile au inregistrat o crestere de 25,5% in volum si 30% in valoare, in conditiile unei usoare scaderi a pietei.
Pe de alta parte, pe categoria oua consum compania a raportat o scadere de 4% a vanzarilor, respectiv 15% a cifrei de afaceri.

Citeste si:

Productia interna de oua consum a inregistrat in cursul anului 2010 o usoara scadere, care insa a fost «suplinita» de importurile masive din Polonia si Bulgaria, mentinandu-se astfel evolutia constant ascendenta din ultimii doi ani.

Valoric, pretul oualor la nivelul Uniunii Europene este inferior anilor 2008 si 2009. In acest context, Romania a pierdut teren in ultimii ani in ceea ce priveste pretul oualor, situandu-se, in luna iulie 2010, pe al doilea loc in UE intr-un clasament al tarilor cu cel mai mic pret la acest produs.

“Pentru anul 2011, ne-am planificat urmatoarele cresteri ale vanzarilor: 10% la carnea de pui, 10% la salamuri crude uscate si preparate fierte si afumate, 19% la semipreparate si produse ready-meal si o mentinere a vanzarilor de oua consum”, a declarat Grigore Horoi, presedinte Agricola Bacau.