Importatorul de centrale termice Ariston Thermo Romania, filiala italienilor Ariston Thermo Group, a inregistrat o cifra de afaceri de circa 30 de milioane de euro anul trecut, in crestere cu 81% fata de valoarea de 16,5 milioane de euro din 2009.
Avansul afacerilor companiei vine dupa ce in 2009 businessul s-a diminuat cu 32,3% fata de 2008.

“Cresterea cifrei de afaceri a fost sustinuta de cererea tot mai mare de centrale termice. Discutiile purtate de-a lungul anului trecut privind posibila eliminare a subventiilor la incalzire si dorinta de confort a romanilor au determinat cresterea cererii pe aceasta piata”, a declarat Catalin Draguleanu, directorul de vanzari al Ariston Thermo Romania.

Oficialul companiei nu a dorit sa precizeze informatii legate de profitabilitatea companiei, in conditiile in care in 2009 pierderile Ariston se cifrau la 5,4 milioane de lei (1,3 mil. euro).

Pentru 2011, importatorul de central termice apreciaza ca afacerile vor creste cu 25%, sustinute de avansul cu 30% a pietei de centrale termice, datorata posibilei eliminari a subventiilor la incalzire, care-i va determina pe romani sa aleaga un sistem propriu de incalzire a locuintelor.

“Eliminarea subventiilor la incalzire va avea un impact major in vanzarile de centrale termice de pe piata locala. Romanii vor opta pentru achizitia si instalarea unui sistem propriu de incazire pentru a reduce cheltuielile, dar si pentru a avea controlul costurilor si mai mult confort”, a afirmat Draguleanu.

O majorare cu 30% a vanzarilor ar duce piata la 180.000 de centrale la sfarsitul lui 2011.

Compania estimeaza ca piata de centrale termice murale de apartament inregistrat un volum total de 135.000 de unitati comercializate, 75% dintre ele fiind achizitionate pentru locuintele debransate de la sistemul centralizat de incalzire.

Discutiile privind posibila eliminare a subventiilor la energia termica au avut un impact pozitiv asupra pietei si in 2010, determinand o crestere a acesteia cu 35%, de la 100.000 de unitati, la 135.000 de unitati.

“Anul trecut am putut observa o cerere crescuta pentru centrale termice in special datorita anunturilor contradictorii privind costurile incalzirii centralizate. Astfel, doar in lunile de toamna, septembrie, octombrie si noiembrie, aproximativ 50.000 de familii au optat pentru montarea unei centrale termice proprii”, a spus Draguleanu.

El subliniaza ca problemele CET-urilor si datoriile mari ale acestora catre furnizorii de gaze naturale au determinat in 2010 debransarea masiva a locuintelor de la sistemul centralizat de incalzire.

Totodata, Draguleanu mai spune ca piata de centrale termice de apartament poate creste cu mai mult de 30%, in acest moment figurand conectate la sistemul centralizat peste 1,5 milioane de apartamente la nivel national.

“Chiar si in cazul in care se vor mentine subventiile la incalzire, piata locala de centrale termice va inregistra o crestere datorata impactului facturilor majorate la incalzire, impact, resimtit inca din aceasta iarna, dar si ca urmare a imposibilitatii autoritatilor locale de a sustine partea de subventie a gigacalorieie ce le revine“, a subliniat Draguleanu.

Printre competitorii companiei pe piata locala se numara Baxi, Veissmann, Vaillant, Romstal sau Bosch.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri