“In prezent, nu cred ca o listare la bursa din Sibiu sau la cea din Polonia ar corespunde strategiei noastre. Sunt un tip perseverent si niciodata nu renunt la ideile mele pana cand nu mi le indeplinesc”, spune Marcel Barbut.

Omul de afaceri nu s-a decis inca asupra momentului in care va derula operatiunea de listare si nici piata de capital pe care se va desfasura procesul.

Barbut a incercat sa listeze pentru prima oara compania in 2007, in ringul Bursei de Valori Bucuresti, iar scopul declarat a fost acoperirea unor credite in valoare de 25 de milioane de euro, contractate in 2006.

Ulterior, la sfarsitul anului 2009, antreprenorul anunta ca isi propune o listare dubla, atat la Sibiu, cat si la Varsovia, in vederea acumularii de fonduri necesare pentru constructia unei noi fabrici, in zona Moldovei, care sa-i permita companiei sa atace si pietele din jurul Romaniei.

AdePlast, in anul crizei: Economii de 1,8 mil. euro, credite renegociate si pregatirea unei listari duble

AdePlast, in anul crizei: Economii de 1,8 mil. euro, credite...

Proprietarul AdePlast nu exclude nici varianta atragerii unui partener minoritar pe viitor, care sa contribuie financiar la cea de-a treia fabrica.

“Asteptam momentul prielnic pentru a ne lista, chiar daca acum nu stim unde si cand se va intampla acest lucru. Nu am renuntat insa nici la idea atragerii unui investitor minoritar care sa ne ajute sa ne punem la punct proiectul fabricii din Moldova”, subliniaza Barbut.

Anuntul omului de afaceri vine dupa ce rezultatele financiare inregistrate de producatorul de materiale de constructii anul trecut arata ca 2010 a fost cel mai bun an din istorie in ceea ce priveste profitabilitatea.

Compania a inregistrat un profit net de 13 milioane de lei (3,1 mil. euro), de peste doua ori mai mult decat rezultatul de 5,8 milioane de lei (1,4 mil. euro) din 2009.

De asemenea, AdePlast a realizat o cifra de afaceri de 126,7 milioane de lei (30,1 mil. euro) anul trecut, in crestere cu 11,5% fata de 2009.

“Poate ca una dintre cele mai mari provocari de anul trecut a fost batalia preturilor intre companiile din sectorul nostru de activitate. Am reusit sa crestem datorita constantei pe care au avut-o preturile pe tot parcursul anului, precum si a serviciilor de service pe care le-am oferit meseriasilor, pe care, astfel, am reusit sa-i fidelizam si sa-i determinam sa revina catre produsele noastre”, mentioneaza Barbut.

Cea mai mare din cifra de afaceri a companiei s-a datoritat vanzarilor catre clientii finali, in speciali pe segmentul de renovari, pe care Barbut il vede ca principal motor pentru business si in prezent.

Citeste si:

“Am avut o contractie importanta a volumelor vandute pe segmentul de silozuri mobile, asta pentru ca nu s-au reluat proiectele de constructii. Totusi, renovarile au compensat declinul silozurilor”, subliniaza Marcel Barbut.

Pe langa majorarea profitabilitatii la un nivel record, compania a reusit sa-si diminueze valoarea datoriilor catre banci la 12,2 milioane de euro, dupa ce in urma cu cinci ani avea credite de 25 de milioane de euro.

Liniile de finantare contractate de companie au o scadenta de sase ani.

Deciziile autoritatilor de a majora valoarea TVA de la 19% la 24% si de reducere a venturilor salariatilor din sistemul bugetar nu a avut impact important in afacerile producatorului de materiale de constructii chiar daca, pentru o buna perioada, cererea a fost dictata de pretul cel mai mic.

Clientii se uita in continuare la pret, dar au reusit sa inteleaga diferenta dintre un pret mic si un pret corect. In ceea ce priveste reducerea puterii de cumparare a romanilor, nu ar trebui sa ne facem prea multe griji, pentru ca noi gasim intotdeuna solutii de finantare si tot timpul vom face reparatiile necesare, indiferent de contextul economic”, crede omul de afaceri.

Compania are mai multe scenarii in ceea ce priveste evolutia afacerilor din 2011. Varianta optimista prevede un avans de 20-25%, in vreme ce varianta pesimista va aduce o crestere de doar 10% a cifrei de afaceri, in conditiile care piata se pastreaza la acelasi nivel ca in 2010.

AdePlast a fost infiintata in 1994 la Oradea si detine in prezent doua unitati de productie, la Oradea si Ploiesti. Capacitatea de productie a celor doua unitati este de 700.000 de tone de mortare anual, respectiv 80.000 de tone de vopsea, tencuieli decorative si adezivi speciali in stare umeda.

Printre cei mai importanti competitori de pe piata locala se numara companii precum Henkel, Baumit, Saint-Gobain Weber, Euro MGA, Baumix si Duraziv.