Grupul Caremil, cu activitati in productia de confectii si tricotaje, a avut in 2010 o cifra de afaceri de 26,6 milioane lei, valoare apropiata de cea din 2009, iar pentru acest an vizeaza un avans de 5%, in principal datorita cresterii productiei de tricotaje. In ciuda avansului prognozat, conducerea companiei ia in considerare inchiderea magazinelor neprofitabile.
"Anul 2010 a fost unul mediocru, insa am supravietuit inca unui an de criza, ceea ce nu este putin. Principalele probleme pe care le-am intampinat au fost lipsa personalului calificat, fluctuatia personalului, legislatia muncii contradictorie si inflexibila, fluctuatiile de curs valutar, in special a lirei sterline si cu scaderea puterii de cumparare in Romania", a declarat administratorul grupului, Sorin Chiriac.

Grupul este format din producatorul de tricotaje Smirodava si cel de confectii Caremil.

Caremil a inchis anul trecut un magazin din Suceava si unul din Carrefour Militari si a inaugurat o unitate in Cora Pantelimon.

"Vom mai inchide magazinele neprofitabile
, care nu acopera cel putin costurile operationale. Profitabilitate depinde foarte mult de nivelul chiriei negociate pentru spatiu, iar acolo unde chiria e mare raportata la trafic, magazinul devine neprofitabil", a mai spus Chiriac.

Smirodava a inregistrat anul trecut o scadere a cifrei de afaceri de 18,8%, la 8,15 milioane de lei, si o contractie o profitului la 115.000 de lei, de la peste 300.000 lei. "Scaderea cifrei de afaceri si a profitului a fost cauzata de diminuarea cererii, dar si pe fondul majorarii cu 5% a salariilor in 2010", a spus Chiriac.

Smirodava are peste 250 de angajati.

Pe de alta parte, cifra de afaceri a firmei de confectii Caremil a crescut in 2010 cu 8,5%, de la 17 milioane de lei la 18,5 milioane de lei.
Exporturile firmei s-au majorat in 2010 cu 13,5%, la 13,6 milioane de lei. "Exportul a crescut pentru ca lucram cu mai multi subcontractori care executa manopera pentru noi", a precizat administratorul Caremil.

Principalele piete in care Caremil exporta confectii sunt Anglia, Franta si Italia.

Compania estimeaza o crestere de 5% a afacerilor la nivelul grupului in acest an, pe fondul derularii unui proiect in valoare de 5,5 milioane de lei pentru retehnologizare a fabricii de tricotaje Smirodava, care va creste capacitatea de productie a unitatii. Smirodava are in prezent o capacitate de productie de 40.000 de articole pe luna, peste 90% fiind destinate exportului. Firma produce pulovere, veste, jachete, rochii si compleuri.

Smirodava a primit aprobarea pentru un proiect pe fonduri europene,
prin care va beneficia de o finantare nerambursabila in valoare de peste 2,7 milioane de lei. Pentru cofinantare, firma va aloca o parte din fonduri proprii, dar va apela si la un credit bancar.

"Pentru anul in curs am bugetat o crestere a cifrei de afaceri cu 5%, pe care o vom putea realiza in principal prin finalizarea proiectului. Productia suplimentara data de utilajele achizitionate prin acest proiect ar trebui sa duca la cresterea cifrei de afaceri. Concomitent, vom scadea ponderea lohn-ului in cifra de afaceri a Caremil", a aratat Sorin Chiriac.

Totodata, firma vrea sa deschida in acest an un magazin in Constanta. In prezent, reteaua de magazine Sense operata de grupul Caremil este formata din 13 unitati, dintre care doua in Bucuresti.

Unitatile de vanzare a adus companiei anul trecut venituri in valoare de peste 4,8 milioane de lei.

Caremil este controlata in proportie de 50% de Bogdan Toporas Pitigoi, 25% revine lui Sorin Chiriac si restul de 25% Cristinei Chiriac. La Smirodava Sorin Chiriac este actionar majoritar, cu 53% din actiuni. Grupul are 600 de angajati.



Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri