Declinul afacerilor s-a datorat majorarii TVA de la 19% la 24% operata de autoritati in vara anului trecut, care a afectat vanzarile produselor.

"Odata cu scaderea inregistrata pe piata imobiliara si pe cea a constructiilor, producatorii de vopsele au resimtit si ei o scadere a vanzarilor, cauzata in mare masura si de pierderea optimismului clientilor, in ceea ce priveste o revenire la normal a segmentului economic”, spune Marius Pintea, market manager Akzo Nobel Romania.

Reprezentantii companiei estimau la sfarsitul lunii august a anului ca trecut ca piata de vopsele premium se ridica la 15 – 20 de milioane de euro, echivalentul a 10-15% din piata de vopsele decoarative.

Pentru 2011, reprezentantii AkzoNobel Romania se asteapta ca piata vopselelor si lacurilor sa se mentina cel putin la acelasi nivel din 2010, fiind posibila si o crestere cu 4-5%.

Citeste si:

Akzo Nobel Romania importa produsele din Marea Britanie, Polonia si Ungaria.

Cele mai cunoscute branduri cu care este prezent grupul olandez in Romania sunt Dulux (vopsea lavabila) Sadolin (lacuri pentru tratarea lemnului) si Hammerite (vopsea pentru metale).

Cei mai importanti jucatori de pe piata locala de vopsele decorative sunt Policolor, Fabryo Corporation, Deutek, Kober, Atlas Corporation si Sarcom.