"Investitia facuta de grupul Mapei la sfarsitul anului 2009, de achizitionare a fabricii de adezivi si mortare uscate apartinand grupului Orgachim-Policolor din Ruse - Bulgaria, a facut posibila reducerea costului de transport, rezultand un pret mai mic la raft pentru clientul final. Produsele fabricate la Ruse ne-au asigurat o crestere a rulajului si au influentat evolutia pozitiva a cifrei de afaceri cu aproximativ 40% fata de anul anterior, ajungand la o valoare de aproximativ 8,9 milioane de euro", a declarat pentru Mediafax director general al Mapei Romania, Vasile Brad (foto).

Mapei comercializeaza in Romania in principal produse dedicate montajului placilor ceramice si din piatra naturala, pentru realizarea pardoselilor, hidroizolatii, mortare speciale pentru consolidarea structurilor din beton si aditivi pentru beton.

Ponderea cea mai mare in cifra de afaceri globala o au produsele pentru placari ceramice si hidroizolatiile, respectiv 60% din total vanzari, urmate de sape si produse pentru pardoseli calde (textile, elastice si din lemn).

Reprezentantul Mapei sustine ca principalele masuri luate de companie pentru a combate situatia economica dificila din ultimii doi ani au vizat diversificarea gamei de produse specializate prin abordarea pietelor de nisa si in intensificarea promovarii catre beneficiarul final.

"Am continuat dezvoltarea echipei de reprezentanti tehnici si a echipei de vanzari prin recrutarea de personal specializat, in principal pe categoria mortarelor speciale pentru structuri si cea a aditivilor pentru beton, departament care de altfel a beneficiat si de investitii in dotarea cu laboratoare mobile speciale, ce sustin activitatea de cercetare si realizare a retetelor pentru beton chiar in incinta statiilor de preparare a acestuia. Deoarece volumul proiectelor imobiliare a scazut in ultimii doi ani, ne-am concentrat atentia catre beneficiarul final prin campanii promotionale si programe de loializare", a spus Brad.

Citeste si:

In acest an compania si-a propus mentinerea vanzarilor la nivelul de anul trecut sau o crestere usoara, in conditiile in care situatia economica ar putea sa ramana nefavorabila in 2011.

"In acest moment, la nivel local nu avem prevazuta nicio investitie, dar vom intreprinde toate actiunile necesare pentru a ne dezvolta pozitia de jucator important pe piata materialelor de constructii din Romania", a mai spus seful Mapei Romania.

Principalii competitori ai companiei sunt Henkel, Baumit si Saint Gobain, iar pe segmentul aditivilor pentru beton Sika si BASF, conform sursei citate.

Grupul Mapei a anuntat recent ca a finalizat preluarea operatiunilor de productie si comercializare a adezivilor si produselor pentru constructii derulate de grupul german Henkel in Coreea de Sud.