Unii ii asteptau demult, altii au venit din curiozitate, dar cu toate acestea, cei peste 600 de oameni veniti la deschiderea H&M din AFI Palace Cotroceni Mega Fun erau, majoritatea, pregatiti cu liste de cumparaturi facute de acasa.
Metrou, statia Politehnica, ora 10:20. Un grup destul de compact de fete, presarat, pe alocuri, cu cateva cupluri se misca la unison spre iesire. Grupul e format din circa 30 de tineri care nu par sa se cunoasca intre ei, dar toti au aceeasi destinatie: AFI Palace Cotroceni Mega Fun, mai precis: magazinul H&M.

“Sunt studenta si recunosc ca acum aveam un curs, dar astept de mult timp venirea brandului in Romania. In fond, pot copia cursul de la colegi in timp ce port noile mele achizitii. Daca prind un cupon de reducere, am promis unor colege ca le iau si lor cate ceva”, glumeste o fata din respectivul grup.

Ajunsi la intrare, nu pot sa nu remarc numarul mare de agenti de paza si cordoanele de securitate instalate la parterul centrului comercial.
“Primii oameni au venit foarte de dimineata, pe la 6, iar la coada au inceput sa se aseze in jur de 7:45”, imi spune unul dintre agenti.

Cordoanele serpuiesc de-a lungul magazinului, cu intermitente pentru a permite accesul in celelalte magazine si la lifturi.
In fata intrarii principale in magazinul H&M troneaza un covor rosu si presa s-a instalat deja cu camerele de filmare. Observ ca exista si oameni care stau si asteapta langa intrare, fara a se aseza efectiv la coada. Sunt cam 100-150 de persoane, de toate varstele.

“Am auzit ca se deschide primul magazin aici si am venit doar sa vad ce se petrece. Nu ma incumet sa ma asez la coada, va dura o vesnicie sa ajung sa cumpar si eu ceva”, imi spune o doamna de varsta medie care tocmai fusese rugata de agentii de paza sa se departeze de cordoanele de protectie de la intrare.

La 10:45 angajatii H&M prezenti la lansare, dintre care fac parte si echipe din alte magazine din tara si strainatate incep sa cante si sa aplaude, in timp ce pe fundal se aude melodia “We are the champions”, interpretata de formatia Queen.

“Un gadget pentru mobil? E cu logo, amintire de la lansare”, imi zambeste un baiat cu tricou inscriptionat H&M staff. Mici grupuri de astfel de angajati se plimba pe langa cordoanele care ordoneaza coada din fata magazinului si impart mici brelocuri cu logo-ul magazinului.

La ora 11:00 boxele de la intrare ne anunta ca “asteptarea a luat sfarsit” si o voce masculina numara invers: 10, 9, 8, 7, 6, 5, 4, 3, 2, 1! Usile se deschid.

Desi numarul celor veniti este foarte mare, am avut surpriza sa vad ca intrarea in magazin s-a facut foarte ordonat, in valuri de cate 50-100 de oameni, conform segmentarii cu cordoane si mici gardulete.

“Sper sa mai prind masura mea. Caut cateva rochite si bluze in mod special. Am mai fost in magazinele H&M din Viena si Milano si stiu exact ce vreau sa cumpar. Oricum, preturile sunt la fel ca in strainatate”, spune o tanara de 25 de ani.
De fapt, majoritatea celor veniti par sa caute produse anume, unii din ei avand chiar liste pe care bifeaza cand gasesc ce cautau.

“Am venit special pentru cea mica. Nu ma incumetam sa vin asa devreme sa astept la coada daca nu aveam nevoie urgenta de niste hainute. Cunosc produsele de pe site si din strainatate. Am fost la Varsovia si mi-am facut o idee. Acum am venit sa cumpar de la noi”, afirma o femeie de circa 40 de ani, impingand un carucuior cu un copil destul de mic.
Observ ca printre cumparatori exista si femei mai in varsta si incerc sa aflu cum au primit lansarea aceasta categorie de public.

“Mie imi mai cumparau copiii din strainatate haine de la H&M. Ma bucur ca au venit aici, acum pot sa-mi cumpar si singura”, declara o doamna de 65 de ani. “Au si produse pentru varsta mea, nu doar pentru tineri, asa ca am venit destul de hotarata sa imi iau ceva”, a adaugat ea.

La etaj, unde se afla sectiunile pentru copii si barbati, aglomeratia cea mare este la cabinele de proba si mai ales la articolele pentru prescolari. Multe mamici cu copiii de mana si femei de varsta medie. La barbati e si acolo agitatie, dar entuziasmul este mult mai mic.

“Regret ca am venit aici azi. Este mult prea multa lume. Mie imi place sa imi fac cumparaturile mai linistit. Era mai bine sa o trimit pe prietena mea”, precizeaza un student de 28 de ani.

Nu toti barbatii sunt atat de mohorati la cumparaturi de haine. Un domn de 42 de ani, care a venit cu sotia si fiul adolescent, pare foarte incantat si are pe mana cateva camasi si doua perechi de pantaloni.

“Stiam ca o sa fie aglomeratie mare, dar am venit sa cumparam si asta o sa facem. Astept de mult timp brandul asta la noi. Pana acum imi rugam colegii de serviciu, cand plecau in delegatii sa-mi ia si mie cate ceva de la H&M din strainatate. Acum am venit cu familia sa luam cate ceva pentru toti”, spune el.

La plecare, ma opreste o fata, care imi vazuse legitimatia de presa si ma intreaba: E adevarat ca mai dau cupoane de reducere si maine, la cealalta lansare? Nu am apucat sa prind azi, ca am ajuns tarziu. Se pare ca romanii chiar sunt innebuniti dupa reduceri.




Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Economie »


Setari Cookie-uri