"Masura a fost luata de catre CNADNR ca urmare a refuzurilor repetate ale Colas de a continua executia lucrarilor invocand diverse motive pentru a justifica intarzierile si avand in vedere lipsa unei planificari si mobilizari corespunzatoare, precum si lipsa aprovizionarii cu materiale", se arata intr-un comunicat al Companiei de Drumuri.

CNADNR va scoate la licitatie, in luna mai, proiectarea si constructia tronsonului de autostrada Cernavoda-Medgidia, dupa ce a reziliat contractul acordat companiei franceze Colas, iar lucrarile vor incepe pana la finele anului, a declarat, potrivit Mediafax, ministrul Transporturilor, Anca Boagiu.

"Ca urmare a notificarii de reziliere a contractului, Colas a inceput retragerea utilajelor de pe santier, chiar in perioada in care ar fi trebuit sa isi corecteze deficientele. Estimam ca in august vom avea semnat un nou contract, iar pana la finele anului sa incepem lucrarile fara a conduce la decalaje de termene in ceea ce priveste starea acestor lucrari", a afirmat Boagiu.

Ea a spus ca firma franceza a cerut suplimentarea valorii contractului cu 16 milioane euro, din cauza modificarii traseului pe o distanta de 14 km din lungimea totala de 20 km a tronsonului.

Potrivit CNADNR, compania franceza nu a finalizat proiectarea autostrazii decat pentru 6 kilometri din cei peste 20 de kilometri ai traseului si nu a obtinut avizele si acordurile necesare, inclusiv autorizatia de construire, insa solicita costuri suplimentare importante si prelungirea termenului de executie cu doi ani.

In prezent, se afla in executie un tronson de 5,5 kilometru la care lucrarile au inceput cu intarziere, in vara anului trecut.

"Incepand cu luna octombrie 2010 executia lucrarilor la podete si structuri a fost oprita de Inspectoratul de Stat in Constructii ca urmare a nerespectarii de catre antreprenor, in calitatea sa de proiectant, a prevederilor Legii 10/1995 privind calitatea in constructii. Mai mult, lucrarile de descarcare arheologica ce sunt in sarcina antreprenorului nu sunt finalizate, iar Colas a inceput retragerea utilajelor de pe santier", se mentioneaza in comunicat.

CNADNR estimeaza ca in termen de o luna va finaliza revizuirea proiectului si pregatirea documentatiei de atribuire pentru lansarea noii licitatii.

Citeste si:

Premierul Emil Boc a felicitat duminica Ministerul Transporturilor in cadrul emisiunii "Dupa 20 de ani" de la ProTV pentru decizia de a rezilia contractul pentru constructia autostrazii Cernavoda-Medgidia, potrivit Mediafax.

In urma cu o luna, ministrul Transporturilor, Anca Boagiu, a declarat ca firma franceza Colas a solicitat suplimentarea valorii contractului cu opt milioane de euro, intrucat a schimbat traseul.

Boagiu a precizat totodata ca Autostrada Soarelui va fi data in exploatare in acest an, cu rute ocolitoare, si va fi receptionata in totalitate anul viitor.

Ministrul a declarat recent ca institutia ar putea rezilia acordul cu compania franceza, care a castigat contractul de 224 milioane euro pentru constructia tronsonului de autostrada Cernavoda-Medgidia, intrucat aceasta "refuza sa lucreze".

Ea a declarat in mai multe randuri de la inceputul acestui an ca autostrada va fi deschisa circulatiei in aceasta vara, chiar daca lucrarile nu vor fi incheiate in totalitate. Tronsonul are 20 de kilometri, iar contractul a fost castigat de Colas in noiembrie 2008.

Ca reactie la anuntul ministrului privind rezilierea contractului, Colas sustine ca a primit autorizatiile si terenurile doar pentru constructia a 6 km din tronsonul Cernavoda-Medgidia si asteapta decizia oficiala pentru restul de 14 km.

"Din cei 20 de kilometri ai proiectului, doar o portiune de 5 km a fost pusa la dispozitia Colas, in data de 12 iulie 2010. Colas a mobilizat toate resursele necesare si a efectuat lucrari pe aceasta portiune din acel moment. In data de 22 martie, compania a primit al doilea tronson, de 1,2 kilometri, si autorizatia de constructie necesara, care permite Colas sa inceapa imediat lucrarile. In ceea ce priveste sectiunea de 14 km ramasa, al carei traseu trebuie modificat in urma sapaturilor arheologice din 2009, Colas asteapta o decizie oficiala privind ruta finala, apoi incredintarea terenului si emiterea autorizatiei de constructie", a anuntat constructorul francez.