Ministerul Transporturilor va publica in martie anunturile de intentie pentru revizuirea studiului de fezabilitate a autostrazii Comarnic-Brasov, proiect abandonat in 2010, si pentru constructia centurii de sud a Capitalei in regim de autostrada, care vor fi realizate in parteneriat public-privat.
Ministrul Transporturilor, Alexandru Nazare, se afla intr-o vizita in Marea Britanie, unde, printre altele, a participat la un eveniment pe tema parteneriatului public-privat (PPP) organizat de Trezoreria Marii Britanii.

"Am discutat despre cresterea capacitatii administrative de gestionare a proiectelor in PPP ca sa putem manageria aceste proiecte. In acest sens, am infiintat la nivelul ministerului un comitet de PPP, iar membrii sai vor primi asistenta la realizarea proiectelor. Trebuie spus ca Marea Britanie este lider in proiecte de PPP si acorda asistenta pentru astfel de proiecte in peste 40 de tari", a declarat Nazare, citat de Mediafax.

Ministrul a discutat despre modalitatea prin care Romania poate primi asistenta si din partea Bancii Europene de Investitii, care are o divizie specializata pentru proiecte PPP.

Statul a mai incercat de doua ori sa construiasca autostrada Comarnic-Brasov, ultima tentativa avand loc in 2010, cand castigatorul licitatiei, asocierea Vinci (Franta)-Aktor (Grecia), a renuntat la contract. Grupul elen Ellaktor, din care face parte compania Aktor, a anuntat ca a anulat contractul de constructie a autostrazii pentru ca statul roman nu a acceptat anumite clauze, situatie care a facut imposibila asigurarea finantarii.

Tronsonul Comarnic-Brasov, cu lungime de 55 de kilometri, avea ca termen de realizare anul 2014. Dupa finalizarea lucrarilor, statul roman ar fi platit in 26 de ani in total 4,8 miliarde de euro.

Un alt proiect Ministerului Transporturilor este constructia unui inel de circulatie in regim de autostrada in jurul Bucurestiului, evaluat la aproximativ 900 milioane euro.

Romania are in prezent 370 km de autostrada, pe rutele Bucuresti-Cernavoda, Bucuresti-Pitesti si Campia Turzii-Gilau. Totodata, anul trecut au fost deschise circulatiei, fara insa a fi finalizate, tronsoanele Timisoara-Arad (32 km), centura ocolitoare Constanta (aproximativ 8 km) si Medgidia-Constanta (circa 25 km).

In prezent se afla in executie alti 434 km (4,09 miliarde euro), in curs de semnare a contractelor 25,6 km (134 milioane euro) si in curs de licitare 111 km (1,1 miliarde euro).


Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Economie »


Setari Cookie-uri