De asemenea, cercetarile anterioare realizate de Regus aratau ca 64% dintre oamenii de afaceri au recurs la centre de afaceri profesionale pentru a beneficia un mediu de afaceri productiv.

Noua preferinta a oamenilor de afaceri este „lucrul intr-o cafenea”. Cel putin aceasta pare sa fie o tendinta recenta; poate suna tentant: wifi gratuit, un mediu alert si o cafea revigoranta. Regus i-a intrebat pe oamenii de afaceri din intreaga lume daca acesta este mediul ideal de lucru. Desigur, este placut sa te poti opri intr-o cafenea atunci cand te afli in oras, pentru a rezolva rapid diferite probleme, pentru a trimite e-mailuri sau cand trebuie sa discuti informal cu colegii. Cu toate acestea, repondentii acestui sondaj au afirmat clar ca acest stil de lucru nu poate constitui norma, deoarece nu este productiv, sigur sau profesionist.

Lista de dezavantaje ale lucrului intr-o cafenea include clientii zgomotosi care deranjeaza apelurile telefonice, lipsa imprimantelor, scannerelor sau a echipamentelor obisnuite de birou. La nivel global, este mult mai probabil ca generatia baby boomers (60%) sa desconsidere cafeneaua, considerand ca este o locatie neprofesionista pentru intalnirile cu clientii, in comparatie cu generatia Y (48%), motivȃnd capacitatea de concentrare in acest tip de mediu. Conform aceluiasi studiu, persoanele zgomotoase sau care asculta conversatiile private sunt o problema indiferent de generatie.

Statistici importante

• Pentru angajatii romani, cele mai mari dezavantaje ale lucrului in cafenea sunt:
o Confidentialitatea documentelor si conversatiilor (80%)
o Nevoia de supraveghere permanenta a bunurilor (77%)
o Clientii zgomotosi care le perturba productivitatea (67%)
o Discutiile de pe fundal care le fac mai dificile conversatiile telefonice (67%)
• 62% sunt preocupati de lipsa accesului la echipamentul de birou si 55% considera ca o conexiune la internet cu viteza mica sau inconstanta este dezavantajoasa
• La nivel global, generatia baby boomers (60%) este mult mai probabil sa considere cafenelele ca o locatie nepotrivita pentru intalnirile cu clientii decat generatia Y (48%).

Citeste si:

Ramona Iacob, Market Team Leader Romania comenteaza:„Oamenii de afaceri au afirmat ca lucrul din cafenele devine din ce in ce mai popular, si stim cu totii ca vizita ocazionala pentru un cappuccino cu wifi inclus poate fi folositoare. Cu toate acestea, cele mai noi studii arata ca, desi poate fi potrivit pentru vizitele scurte, lucrul mai indelungat dintr-o cafenea afecteaza serios productivitatea. Studiile noastre anterioare au demonstrat ca 72% dintre repondentii la nivel global considera ca modul de lucru flexibil ii face mai productivi, dar acest lucru este valabil numai intr-un spatiu de lucru profesionist, flexibil, dupa cum reiese din opiniile cu privire la productivitatea scazuta din cafenele. La Regus, oamenii ne contacteaza in mod frecvent pentru un spatiu flexibil de munca, dupa ce au descoperit ca aceste alternative la moda nu sunt potrivite pentru ei. Acest studiu ofera acum dovezi solide pentru a sprijini experienta noastra. Un spatiu de lucru productiv nu poate fi obtinut intr-o atmosfera menita pentru destindere, cu cafea si prajituri. ”

Repondentii din peste 26.000 de companii participante au fost chestionati in ianuarie 2013. Acestia au fost preluati din baza de date cu contacte globale Regus ( peste 1 milion de oameni de afaceri din intreaga lume – 90 de tari), extrem de reprezentativa pentru managerii cu experienta si proprietarii de companii din intreaga lume. Repondentii au fost intrebati care au fost cele mai mari provocari atunci cand au lucrat din cafenele.