"In acest moment Ministerul Transporturilor are 60%, primaria Constanta - 20% si Fondul Proprietatea 20%. Intentia noastra este sa dam inca 13% Primariei Constanta si sa scoatem pe bursa 14%. In acest fel vom avea un echilibru perfect intre autoritatea centrala si autoritatea locala, adica Ministerul Transporturilor va avea 33%, Primaria Constanta va avea 33%, asigurand in acest fel egala reprezentare a intereselor centrale si locale in portul Constanta, 34% ajungand in sfera privata. (...) Avantajul scoaterii pe bursa a 14% este reprezentat de transformarea Administratiei Portului Constanta in companie publica, ceea ce presupune transparentizarea tuturor operatiunilor, pentru ca fara aceasta transparentizare nu este posibila listarea pe bursa. Acest lucru va duce in mod evident la cresterea investitiilor in portul Constanta si in mod inevitabil la cresterea activitatii economice a operatorilor privati", a declarat marti ministrul Transporturilor, Dan Sova.

Ministerul Economiei a pregatit un proiect de ordonanta de urgenta pentru infiintarea Departamentului pentru Privatizare si Administrarea Participatiilor Statului, care va functiona in coordonarea ministrului Economiei, prin reorganizarea Oficiului Participatiilor Statului si Privatizarii in Industrie si prin preluarea atributiilor privind privatizarea ale Departamentului pentru Energie, informeaza Mediafax.

Sova spune ca in Portul Constanta exista "doua probleme foarte grave", respectiv o evaziune fiscala "de peste 40%" si preturi de inchieriere ale danelor plasate de foarte multe ori "foarte jos", ceea ce afecteaza veniturile Administratiei Porturilor.

"Noi nu avem in Ministerul Transporturilor oameni care sa se priceapa la privatizare sau la listari pe bursa. Acest lucru trebuie sa-l faca oamenii care se pricep", a spus Sova. In aceste conditii, Sova a precizat si ca privatizarea CFR Marfa va fi derulata de Depertamentul din Ministerul Economiei.

Citeste si:

Aproximativ 600 de reprezentanti ai Federatiei Nationale a Sindicatelor Portuare Constanta au protestat, recent, la Ministerul Transporturilor, fata de trecerea Portului Constanta la consiliul local, cerand presedintelui Traian Basescu o pozitie oficiala fata de aceasta intentie a Guvernului.

Sindicalistii portuari se opun si listarii la bursa a autoritatii portuare - Compania Nationala "Administratia Porturilor Maritime" SA Constanta. Premierul Victor Ponta a declarat la 10 martie, legat de portul Constanta, ca implicarea capitalului privat, prin minister si autoritatea locala, cu transferul catre administratia locala a macar o treime din actiuni, este solutia adoptata de toate porturile mari din Europa, pentru dezvoltare.

Compania Nationala "Administratia Porturilor Maritime" Constanta estimeaza un profit brut de 38,2 milioane lei in acest an, cu 34% mai mare fata de cel prevazut in bugetul aprobat pentru 2013, si a programat investitii de 449,79 milioane lei, in crestere cu 26% fata de nivelul bugetat anul trecut.

Sursa foto: Mediafax foto