Ca serie ajustata in functie de numarul de zile lucratoare si de sezonalitate, cifra de afaceri pentru comertul cu amanuntul a crescut cu 8,2% fata de primele sase luni din 2013, datorita cresterii vanzarilor de produse nealimentare (+12,3%), vanzarilor de produse alimentare, bauturi si tutun (+7,3%) si comertului cu amanuntul al carburantilor pentru autovehicule in magazine specializate (+3,8%), se arata intr-un comunicat al INS, potrivit Mediafax.

Comparativ cu luna mai, volumul cifrei de afaceri pentru comertul cu amanuntul a crescut in luna iunie cu 0,4% ca serie bruta si cu 0,3% ca serie ajustata. Fata de luna iunie a anului trecut, afacerile din comertul cu amanuntul au inregistrat un avans de 10,2% in serie bruta, respectiv de 10,3% ca serie ajustata.

Comertul cu amanuntul include revanzarea (vanzarea fara transformare) de marfuri noi sau folosite, in principal catre marele public, pentru consum sau utilizare personala ori casnica, prin magazine, supermagazine, standuri, case de comenzi prin posta, vanzatori ambulanti sau cooperative de consum.