"Din suma totala pe care romanii ar fi putut sa o economiseasca in urma unor preturi mai mici, 76% a fost reintrodusa in circuitul cumparaturilor de larg consum. Mai exact: mai mult de jumatate din aceasta suma a fost directionata catre produsele alimentare si bauturile non alcoolice; 17 procente au mers catre zona produselor ne-alimentare - produse de ingrijire personala si de ingrijire a casei; restul sumei a ramas in buzunarul romanilor, fie pentru alte cheltuieli, fie pentru economisire", arata compania, intr-un comunicat, potrivit Mediafax.

Comportamentul de cumparare s-a modificat fata de momentul prim al impactului scaderii preturilor. Astfel, in iunie -iulie, desi tot aproximativ 70% din suma totala revenea in FMCG, proportia dintre produsele alimentare si cele ne-alimentare a fost aproximativ egala.

"Studiul GfK remarca, in special pentru produsele de ingrijirea personala, tendinta de a cumpara produse dintr-un segment de pret superior. Intre timp, acest fenomen s-a diminuat, banii revenind in cea mai mare parte catre bunurile alimentare", mai noteaza compania. Cota TVA la alimente a fost redusa, la 1 iunie, de la 24% la 9%.

Sursa foto: Shutterstock