Comerciantii de automobile second hand spera ca guvernul sa se conformeze deciziei Comisiei Europene (CE) pentru ca taxa de prima inmatriculare le-a afectat vanzarile, iar unele firme, care risca falimentul, propun ca pierderile sa fie suportate de Executiv
"Aceasta taxa pentru prima inmatriculare este cea mai mare prostie pe care am intalnit-o in Romania", a declarat pentru NewsIn, administratorul GMD Auto Gropueste, Daniel Terifan. In opinia lui, decizia Comisiei Europene este bine-venita si spera "ca actualul Guvern sa se conformeze, altfel baga in faliment firmele care comercializeaza automobilele second hand". "De la inceputul acestui an ne-au scazut vanzarile cu peste 70%", a adaugat administratorul GMD Auto Gropueste, unul din cei mai mari importatori de autovehicule, noi si rulate, din Romania.

Reprezentantul unei alte firme auto second hand, Liviu Moldoveanu, considera ca guvernul ar trebui sa suporte pierderile firmelor de profil. "Ar trebui sa dam in judecata guvernul pentru aceasta taxa din care noi am avut cel mai mult de pierdut. Vanzarile de autoturisme second hand au scazut dramatic, iar afacerile au mers tot mai prost anul asta. Aproape ca ne-au ingropat", a spus , reprezentant unei companii afectata de taxa de prima inmatriculare.

"Consider ca taxa de prima inmatricluare impusa in acest an a fost ceva de domeniul SF-ului. Daca in luna decembrie am reusit sa incheiem zece tranzactii, in primele doua luni din 2007 nu am avut decat o singura vanzare. Ne-au scazut vanzarile cu peste 90 %. Cu toate acestea cred ca o taxa mare trebuie impusa pentru autoturismele non euro sau euro 2, dar nu la fel si pentru euro 3 si euro 4", a declarat Alexandru Stefanescu, adminstratorul unei firme de care importa autoturisme second hand din Germania.

Directorul Autovit, Liviu Dobrin, a spus la randul sa ca despagubirile si penalitatile care vor decurge din mentinerea taxei de prima inmatriculare auto, contrar cerintei CE, ar trebui platite de catre cei care au sustinut-o, si nu de catre cetateni. "Daca primul ministru si ministrul de finante tin atat de mult ca aceasta taxa sa ramana, eu as spune in felul urmator: daca aceasta taxa va aduce penalitati si despagubiri, sa le plateasca cei care tin atat de tare la aceasta taxa, nu noi toti ", a declarat Liviu Dobrin, la Realitatea Tv.

Principalii vinovati de introducerea taxei de prima inmatriculare sunt, in opinia lui Dobrin, Ministerul de Finante, Guvernul si Parlamentul. "Atat timp cat aceasta taxa discriminatorie si protectionista functioneaza, sunt anumite grupuri de interese care inregistreaza profituri artificiale", a comentat Dobrin.

"Nu putem sa ne mai transformam in groapa de gunoi a Europei atata vreme cat deja suntem", a comentat Dobrin declaratiile premierului si ale ministrului de finante, potrivit carora scopul taxei de inmatriculare a fost tocmai evitarea transformarii Romaniei in cimitirul de masini al Europei. "Oricare dintre noi si-ar lua o masina noua daca ar avea putere financiara", a explicat directorul Autovit.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Economie »


Setari Cookie-uri