Declaratia a fost facuta la inceputul sedintei de ieri a Executivului.

In urma discutiilor purtate la Geneva, Calin Popescu Tariceanu a anuntat ca reprezentantii unor companii importante din domeniul constructiei de automobile, care si-au manifestat interesul de a investi in Romania.

Deputatii au adoptat, marti, cu 238 de voturi pentru, 16 impotriva si cinci abtineri, legea privind privatizarea Automobile Craiova, decizia fiind luata la nici o saptamana dupa ce Comisia Europeana a constatat ca societatea a beneficiat de un ajutor de stat ilegal in procesul de privatizare.

Comisia Europeana a anuntat saptamana trecuta ca Automobile Craiova a beneficiat de un ajutor de stat ilegal in procesul de privatizare si a cerut Guvernului Romaniei sa recupereze 27 de milioane de la intreprinderea craioveana, valoarea estimata a prejudiciului suferit de statul roman.

Citeste si:

Comisia Europeana si-a finalizat investigatia aprofundata privind privatizarea Automobile Craiova, efectuata in temeiul normelor privind ajutoarele de stat, prevazute de Tratatul de aderare. In urma investigatiei deschise in octombrie 2007, s-a constatat ca Romania a impus o serie de conditii referitor la vanzare, care aveau drept obiectiv asigurarea unui anumit nivel de productie si ocupare a fortei de munca, acceptand in schimb un pret de vanzare mai mic.

Realizarea unui nivel mai ridicat de productie si de ocupare a fortei de munca pentru Automobile Craiova prin vanzarea conditionata, si obtinerea, in schimb, a unor venituri mai mici din privatizare de catre statul roman, reprezinta ajutor de stat. Pentru a evita ca intreprinderile sa beneficieze de avantaje neloiale fata de concurenti, nu se pot acorda ajutoare decat in conditii stricte.

In cazul acestei privatizari nu se aplica niciuna dintre conditiile respective si, prin urmare, ajutorul este incompatibil cu normele UE.