„Guvernul a luat aceasta hotarare pentru a veni in intampinarea nevoilor pe care le are Capitala, oras aflat in plina dezvoltare. Acest fapt se manifesta inclusiv prin cresterea considerabila a traficului de pasageri inregistrat pe cele doua aeroporturi deja existente. Guvernul si prim-ministrul considera ca infrastructura trebuie sa tina pasul cu aceste realitati, cu aceste evolutii, pentru a putea facilita tendinta de dezvoltare a Capitalei”, a declarat purtatorul de cuvant al Guvernului, Camelia Spataru.

Programul privind executarea lucrarilor aferente realizarii noului aeroport se va stabili pe baza unui studiu de fezabilitate elaborat prin grija Ministerului Transporturilor si finantat, prin bugetul aceluiasi minister, din fonduri alocate de la bugetul de stat.

De asemenea, amplasarea in teritoriu, delimitarea terenurilor necesare realizarii investitiei precum si aspectele arhitectural-urbanistice ale acesteia vor fi stabilite pe baza documentatiilor de amenajare a teritoriului si de urbanism elaborate, avizate si aprobate conform legii.

Obiectivul urmarit de Ministerul Transporturilor prin promovarea acestui proiect, avand in vedere cresterea anuala a traficului aeroportuar, este de a asigura un trafic aerian in conditii de maxima siguranta, inclusiv prin crearea in avans a capacitatii necesare din punct de vedere al infrastructurii, in functie de traficul previzionat.

„O alta decizie luata de primul-ministru si membrii Cabinetului se refera la desemnarea secretarului de stat din Ministerul Transporturilor, Septimiu Buzasu, sa urmareasca indeaproape stadiului principalelor lucrari de constructie si modernizare a infrastructurii de transport. Saptamanal, secretarul de stat, va avea intalniri cu reprezentanti ai Ministerului Mediului, Agriculturii, ai Institutului de Cadastru sa vada care sunt eventualele probleme si sa gaseasca solutii urgente pentru depasirea acestora”, a mai declarat purtatorul de cuvant al Guvernului, Camelia Spataru.

Ministrul transporturilor Ludovic Orban a declarat, potrivit NewsIn, ca noul aeroport din sudul Capitalei este o afacere profitabila, mai ales printr- un parteneriat public privat, iar lucrarile ar putea incepe in 2009.

"Ministerul Transporturilor are un set de criterii prin care se analizeaza multe locatii in functie de sol, apa etc.Mai mult trebuie sa se tina cont de circulatia maselor de aer, conditiile meteo, legatura cu alte tipuri de transport rutier si feroviar. Locatia noului aeroport din sudul Capitalei trebuie sa nu afecteze mediul comunitatii urbane si este necesara existenta unor terenuri compacte prin care exproprierile sa se desfasoare cu usurinta", a precizat Ludovic Orban.

Citeste si:

Dupa finalizarea studiului de fezabilitate si a indicatorilor tehnico-economici in aproximativ sase luni vor fi stabilite exact locatia, suprafata si constructorul. Lucrarile la noul aeroport ar putea fi finantate din fonduri alocate de la bugetul de stat sau printr-un parteneriat public privat.

Aeroportul din sudul Capitalei ar putea fi construit spre Adunatii Copaceni, la aproximativ doi kilometri de centura localitatii, a declarat, la inceputul lunii iunie, ministrul Transporturilor, Ludovic Orban.

"Cel mai probabil, aeroportul va fi construit spre Adunatii Copaceni, la aproximativ doi kilometri de centura, cum se vine dinspre Bucuresti, pe partea dreapta", a precizat ministrul. Potrivit acestuia, constructia aeroportului in sudul Bucurestiului se va finaliza in cel mult doi ani.

Proiectul pentru Aeroportul din sudul Bucurestiului a fost inceput recent de Ministerul Transporturilor, dar nu se stabilise locatia.

La jumatatea lunii februarie, ministrul transporturilor declara ca, dupa finalizarea studiului de fezabilitate, va fi introdusa o Hotarare de Guvern pentru a include acest proiect in bugetul pe anul 2009.

Municipiul Bucuresti este deservit, in prezent, de doua aeroporturi internationale ambele clasificate ca fiind de interes national si avand ca actionar majoritar statul roman, reprezentat de Ministerul Transporturilor. in 2007, pe aeroportul Henri Coanda traficul pasagerilor a fost in numar de peste patru milioane, iar pe aeroportul Bucuresti Baneasa de aproape un milion.

Previziunile de trafic efectuate de Organizatia Europeana
pentru Siguranta Navigatiei Aeriene (Eurocontrol) rezulta ca, pentru Romania, in perioada 2008-2014 urmeaza sa se inregistreze o crestere medie anuala a traficului aeroportuar de 6,9%, cu o rata de crestere mai mare in zona municipiului Bucuresti.

.