Berceanu a afirmat ca transportatorii nu au de ce sa fie nemultumiti, in conditiile in care ei sunt aceia care nu respecta prevederile legale, arata NewsIn. "In continuare, lucrurile de acolo vor ramane exact asa cum sunt si in plus vom introduce un cantar permanent, ca sa nu mai mearga cu 60 de tone cand trebuie sa mearga cu 40 de tone si sa strice drumurile si dupa aia tot ei sa se planga ca nu sunt drumurile bune. O sa introducem controlul la rovigneta, controlul la tahometre, adica toate controalele care, in alte tari, cand trec, le respecta cu mare sfintenie, iar aici nu le respecta niciodata", a afirmat ministrul.

In plus, acesta a declarat ca doreste sa le demonstreze transportatorilor ca Romania nu este "the land of nobody" si ca se vor introduce, in curand, taxele pentru transportatori aplicate in Europa de Vest.

"In afara de prima zi, nu a fost niciodata niciun fel de coada, in general sunt 1-2 masini, eventual 3-4. Le transmit soferilor care cred ca in continuare o sa fie «the land of nobody» in Romania ca am de gand ca taxele care trebuie platite si pe care, cand trec in Ungaria sau in Austria, le platesc cu mare sfintenie, incetul cu incetul sa le plateasca si aici. Acolo nu e atat problema care se prezinta, ci dorinta in continuare a transportatorilor sa nu plateasca rovignetele de o zi, inclusiv cei care fac curse cu pasageri zilnice", a mai spus Berceanu.

Disponibilizari la CFR si angajari la Compania Nationala de Autostrazi

Radu Berceanu a declarat ca se va intalni la inceputul saptamanii cu sindicalistii din CFR si sefii companiilor nationale din sistem pentru a discuta reducerile de personal.

Eu am facut reduceri masive inca de la inceput, in luna februarie la minister, in timp ce erau 635 de angajati si eu am facut niste calcule si am schimbat organigrama si sunt acum 490. Deci eu am redus cu mai mult de 20%. Principala problema e la cele trei companii CFR. Atat in zona companiilor nationale, nu toate, pentru ca altele au activitate care s-ar putea sa determine chiar angajari cum ar fi Compania nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale.

Pentru ca nu poti sa gestionezi toate santierele din toata tara cu un numar mic de oameni pe masura ce numarul de lucrari creste. trebuie sa fie si niste oameni. Nu trebuie angajati la Bucuresti, ci in zonele respective. Dar la companiile din CFR problema cu personalul.S-au facut angajari fara niciun fel de explicatii. Chiar liderii de sindicat spun lucrul asta. E vorba de oameni care n-au nicio legatura cu calea ferata", a spus Berceanu, citat de NewsIn.

Berceanu a declarat miercuri, dupa sedinta de Guvern, ca se vor restructura un numar de sapte agentii, societati si companii din subordinea ministerului, iar 627 de posturi vor fi reduse. Ulterior, el a declarat la Cluj ca nu cunoaste ce prevad contractele de munca ale acestora, dar ca nu crede ca vor primi salarii compensatorii.