"Ceea ce am spus atat eu, cat si ministrul Radu Berceanu, si anume ca vor mai fi bani de salarii s-a adeverit. CFR Marfa are probleme si cu imprumutul sindicalizat si are conturile blocate, iar traficul de marfa a scazut cu 50% fata de anul trecut" a spus Axinia, potrivit NewsIn.

Acesta a precizat ca plata salariilor catre toti angajatii CFR s-a intarziat cu aproape o saptamana si s-au dat indicatii catre directorii generali ai companiilor sa informeze sindicatele.

De asemenea, Axinia a mentionat ca s-a inaintat o propunere legislativa privind platile compensatorii pentru personalul disponibilizat.

Liderii sindicatelor feroviare s-au intalnit in 27 august cu conducerile companiilor CFR Calatori, CFR Infrastructura si CFR Marfa.

Presedintele Federatiei Mecanicilor de Locomotiva din Romania, Iulica Mantescu, a declarat, la acel moment, dupa discutiile cu MTI, ca propunerile de disponibilizari la cele trei companii CFR vizeaza un numar de peste 10.700 de persoane, urmand sa aiba loc intalniri separate cu fiecare societate pentru negocieri.

Iulian Mantescu a spus, dupa intalnirea cu conducerea CFR Marfa, ca sindicatele feroviare nu vor accepta disponibilizarile daca nu se vor acorda minimum 24 de salarii compensatorii, adaugand ca disponibilizarile ar putea avea loc dupa 1 ianuarie 2010.

Pe de alta parte, subsecretarul de stat din Ministerul Transporturilor si Infrastructurii (MTI), Constantin Axinia, a mentionat ca cele trei companii CFR nu au posibilitatea sa ofere plati compensatorii in cazul restructurarilor de personal.

Sindicatele feroviare au propus in 1 septembrie conducerilor celor trei companii CFR un set de 18 masuri pentru redresarea caii ferate si eventuala eliminare a disponibilizarilor.

Presedintele Federatiei Miscare-Comercial, Gheorghe Popa, a declarat ca sindicatele nu vor ceda sub nicio forma si vor incerca in continuare sa pledeze pentru disponibilizari numai cu protectie sociala, si anume sa le acorde cele 24 de salarii compensatorii solicitate.