Berceanu a explicat, in contextul in care un deputat prezent la discutiile privind bugetul de stat a remarcat ca MTI nu poate folosi bani europeni in 2010, ca banii nu sunt neaparat pe 2010, "avem 4,5 miliarde euro groso modo si 1,1 miliarde iarasi in general, contributia de la bugetul Romaniei pana in 2013 cu posibilitatea de prelungire pentru doi ani".

"Pentru autostrazi sunt 1,5 miliarde, ceea ce inseamna 150-180 kilometri de autostrada. E un ajutor foarte important, dar nu rezolva problema nevoii de autostrazi", a spus ministrul, citat de NewsIn.

Pentru aproximativ o ora, ministrul a purtat un dialog cu parlamentarii, fiecare dintre ei ridicand diferite probleme legate de infrastructura rutiera si indicand proiecte din circumscriptiile pe care le reprezinta. Ministrul a fost nevoit sa explice ca toti banii Ministerului sunt deja distribuiti pe proiecte, unele dintre ele in stadiu de finalizare. De altfel, senatorul social-democrat Ovidiu Buta a parasit sala, iritat de dialogul cu Radu Berceanu (foto).

Deputatii si senatorii au avizat bugetul Transporturilor cu 24 de voturi "pentru" si unul "impotriva", aproband si cele doua amendamente adoptate in comisiile de specialitate ale Parlamentului, pentru care chiar ministrul Radu Berceanu a insistat.

Comisiile de buget-finante au adoptat un amendament insusit de comisiile economice care viza achizitionarea a patru aeronave pentru Scoala de Aviatie Civila Superioara. Astfel, pentru dotarea acestei institutii aflate in subordinea Ministerului Transporturilor au fost alocate 11.724 mii lei. De asemenea, a fost aprobat si un amedament prin care s-a facut o reformulare mai precisa a unui proiect din Constanta.

Secretarul de stat de la Ministerul Finantelor, Gheorghe Gherghina, a precizat ca Ministerul este de acord cu bugetul Transporturilor, aratand ca "spatiul fiscal nu a permis alocarea unor fonduri mai mari". De altfel, si ministrul Berceanu a declarat ca sursele de finantare exista, dar ca "spatiul fiscal creeaza probleme".