Potrivit proiectului, aceasta suma de 4,8 miliarde euro cuprinde cheltuielile cu imprumutul principal (3,108 miliarde euro), cheltuielile cu imprumutul subordonat - 670 milioane euro, cheltuielile legate de operare si intretinere se ridica la 323 milioane euro, taxele si impozitele si alte costuri - 584 milioane euro si inflatia - 146 milioane euro, potrivit NewsIn.

Ministrul transporturilor si infrastructurii, Radu Berceanu, presedintele grupului Vinci si un reprezentant al companiei Aktor au semnat contractul de concesiune pentru tronsonul de autostrada Comarnic-Brasov.

Semnarea contractului, programata pentru ora 17.00, a inceput cu o intarziere de circa 30 de minute, deoarece aeronava Tarom cu care presedintele grupului Vinci a ajuns in Romania a aterizat pe Otopeni cu intarziere.

Ministrul transporturilor, Radu Berceanu, declara in 17 noiembrie ca, daca pana la finele anului 2009, nu va fi semnat contractul pentru autostrada Comarnic-Brasov, reiese ca asocierea care a castigat licitatia nu mai este interesata de punerea in practica a proiectului.

Contractul de concesiune al autostrazii Comarnic-Brasov a fost castigat de consortiul format din firmele Vinci Concessions SAS, Aktor Concessions S.A., Vinci Construction Grand Projets SAS si Aktor SA, valoarea totala a acestuia fiind de 1,507 miliarde euro. Concesiunea presupune ca firmele sa construiasca autostrada din fonduri proprii, urmand ca de la data cand se preia amplasamentul statul sa achite pe o perioada de 26 de ani 180 milioane de euro pe an.

Tronsonul Comarnic-Brasov are o lungime de 58 km si este considerat cel mai dificil tronson din cadrul viitoarei autostrazi Bucuresti-Brasov.