Suma minima necesara pentru continuarea lucrarilor ar fi de doua miliarde de lei, dar in acest moment exista resurse financiare doar pentru plata datoriilor de anul trecut catre compania Bechtel. O solutie pentru continuarea lucrarilor ar reprezinta-o parteneriatul public-privat care ar duce implicit la modificarea contractului, potrivit NewsIn.

"Noi am facut un grafic de esalonare a datoriei in primele luni ale anului. Deja am inceput cu ianaurie, am facut o plata. Facem si in februarie, si in martie. In aprilie sper sa achitam toata datoria. Problema este urmatoarea, ca nu avem bani pentru anul acesta, nu ca nu ne-am achita datoria (...) Bechtel, prin acest document, prin care anunta Sidicatul si Inspectoratul Teritorial de Munca (despre eventualitatea unor concedieri - n.r.), isi ia niste masuri de precautie, deoarece pentru a putea face o concediere iti trebuie 90 de zile inainte. Ei (cei de la Bechtel - n.r.) sunt constienti astazi ca din banii pe care ii avem noi in buget pot sa-si recupereze datoriile si ca nu pot sa le platesc in continuare asa cum le-am platit anul trecut lucrarile curent la 45 de zile. E clar ca ei isi iau masuri inainte. Daca nu gasim o formula de finantare, ei ce fac cu oamenii?", a precizat Dorina Tiron.

Directorul general al Companiei Nationale de Autostrazi si Drumuri Nationale a precizat ca CNADNR nu se poate imprumuta la banci pentru ca acest lucru ar insemna sa afecteze deficitul bugetar, mentionand ca asteapta o solutie din partea Bechtel.

Datoriile statului catre compania Bechtel, constructorul Autostrazii Brasov-Bors, ar putea duce la concedierea tuturor celor aproape 2.000 de angajati. Potrivit Cartel Alfa, sindicatul afiliat "Transilvania" de la Bechtel a primit deja o notificare din partea conducerii companiei privind inceperea procedurilor de concediere colectiva.

Masura are la baza datoriile de aproape 160 de milioane de euro pe care Compania Nationala de Drumuri trebuie sa le achite constructorului.