"Datoriile CFR SA catre bugetul de stat au ajuns la 750 milioane lei, cele catre furnizorii de energie electrica se ridica la 1,4 miliarde lei, iar catre alti furnizori la 700 milioane lei, din care peste 300 milioane lei numai catre constructori, pentru tronsonul Fundulea - Constanta", au spus sursele citate, conform NewsIn.

Acestea au precizat ca in prezent mai sunt cateva poduri care au fost inchise circulatiei, deoarece au fost distruse de inundatiile produse in urma cu doi-trei ani, care ar necesita investitii de peste 400 milioane lei.

"Podul de la Gradistea ar necesita reparatii in valoare de 400 milioane lei, iar cel de la Slanic Prahova ar avea nevoie de o finantare de circa un milion lei. Podul de cale ferata de la Carta, care traversa raul Cartisoara pe magistrala Brasov - Sibiu - Curtici, care a fost afectat de viitura si de inundatii, necesita reparatii in valoare de 8 milioane lei", au mai precizat sursele din minister.

Potrivit acestora, CFR SA are de incasat de la CFR Marfa o datorie de peste 180 milioane lei, iar de la CFR Calatori peste 240 milioane lei.

Principala sursa de venit a CFR Infrastructura o reprezinta Taxa de Utilizare a Infrastructurii Feroviare (TUI), cu o pondere de 96% din total, veniturile bugetare avand o pondere de 4%.

Potrivit proiectului de buget al companiei elaborat de Ministerul Transporturilor si Infrastructurii (MTI), CFR Infrastructura estimeaza pentru 2010 venituri totale de peste 1,5 miliarde lei si o pierdere de 935 milioane lei.

Astfel, din totalul veniturilor, cele de exploatare sunt de 1,314 miliarde lei, iar cele financiare sunt de 200 milioane lei. De asemenea, taxa de utilizare a infrastructurii feroviare publice are prevazuta o valoare de 885,576 milioane lei.

Potrivit proiectului de buget al companiei elaborat de MTI, in acest an sunt prevazute cheltuieli totale de 2,449 miliarde lei, dintre care cheltuielile cu salariile pentru cei 25.880 de angajati sunt de 726,081 milioane lei, iar cheltuielile cu asigurarile si protectia sociala se ridica la 206,330 milioane lei. Se estimeaza un castig mediu lunar pe salariat (lei/persoana) de 2.336 lei.

La capitolul finantare in ceea ce priveste investitiile pentru acest an, CFR SA va aloca din surse proprii 130 milioane lei, alocatiile de la buget (investitii ale agentilor economici cu capital de stat) vor fi de 150 milioane lei, iar creditele bancare (intrari credite externe) vor reprezenta 5 milioane lei.