“Lipsa de perspective privind finantarea in 2010 si platile restante pentru lucrarile executate in 2009 vor conduce, fara indoiala, la un program redus de lucrari in acest an, obligandu-ne sa ajustam forta de munca necesara executarii lucrarilor in cadrul Proiectului Autostrada Transilvania. Prin urmare, in acest moment, in cadrul procesului de concediere colectiva, s-a luat decizia de a pastra aproximativ 1.200 de angajati si de a disponibiliza 700”, se arata intr-un comunicat de presa.

Firma americana sustine ca nici consultarile cu “reprezentantii sindicatelor in ultimele trei luni” nu au solutionat problema reducerii personalului, iar volumul de lucru in perioada decembrie 2009 - aprilie 2010 a fost “insuficient”.

Proiectul a alocat resurse considerabile pentru a mentine angajate aproximativ 1.200 de persoane, un numar semnificativ, tinand cont de faptul ca volumul de lucru in perioada decembrie 2009- aprilie 2010 a fost insuficient. In plus, pe toata durata perioadei de suspendare, angajatorul a platit 75% din salariul de baza al angajatilor”, se mai arata in documentul citat.

“Este regretabil ca am fost nevoiti sa recurgem la acesta masura. Din pacate, volumul de lucrari este insuficient pentru a pastra toti angajatii, astfel incat a trebuit sa luam aceasta decizie de concediere colectiva. As vrea sa subliniez faptul ca am incercat sa reducem impactul concedierii colective, pastrand cat mai multi angajati posibil”, a declarat Michael Swinford, director de proiect, care sustine ca Bechtel ii va reangaja pe cei disponibilizati, dupa rezolvarea problemei finantarii.

Ne angajam sa cooperam cu Ministerul Transporturilor, Ministerul Finantelor Publice si CNADNR pentru a gasi solutii de revenire la ritmul normal de lucru. Ne exprimam intentia de a rezolva problemele si a reangaja intregul personal, deja instruit si familiarizat cu cultura organizationala a Proiectului”, a adaugat Michael Swinford.

Concedieri colective la Bechtel? Aflam dupa 15 aprilie