Din luna februarie a anului 2009 si pana in luna aprilie a anului 2010, numarul romanilor care resimt efectele crizei financiare ca avand un impact ridicat asupra lor aproape s-a dublat. Cresterea preturilor si reducerea castigurilor salariale constituie principalele elemente care au influentat in mod negativ calitatea vietii acestora, fiind urmate de pierderea sau diminuarea beneficiilor extrasalariale, pierderea locului de munca si cresterea ratelor bancare din cauza devalorizarii monedei nationale.

47,7% dintre respondenti au declarat ca prefera sa cumpere aceleasi produse, in cantitati mai mici, 8,3% cumpara aceeasi cantitate de produse, dar din categorii mai ieftine, respectiv 9,1% achiztioneaza produse mai ieftine.

Aproximativ o treime dintre romanii care au participat la studiu au declarat ca nu exista modificari in comportamentul lor de consum, in ciuda crizei economice.

Studiul a fost realizat in luna aprilie, pe un esantion de 1.600 de repondenti, dintre care 800 din Bucuresti si 800 din orasele cu mai mult de 100.000 de locuitori din Romania. Persoanele intervievate au fost adulti cu varste de pana la 65 de ani.

FMCG-ul local, sub semnul crizei: Guvernul nu ajuta deloc piata locala

FMCG-ul local, sub semnul crizei: Guvernul nu ajuta deloc piata locala

FMCG-ul local, sub semnul crizei: Guvernul nu ajuta deloc piata locala