Dezvoltarea infrastructurii este un subiect vital pentru Romania, dar si un instrument prin care ar putea fi atrase mai multe investitii straine, crede Bruno Roche, seful furnizorului de utilitati Apa Nova Bucuresti si presedintele Camerei Franceze de Comert si Industrie in Romania.
"Cand potentiali investitori ne intreaba de infrastructura din Romania, noi avem o anumita jena cand trebuie sa raspundem", a declarat Bruno Roche, subliniind necesitatea gasirii unei solutii pentru construirea de autostrazi.

"Pentru Romania, este un subiect vital (dezvoltarea infrastructurii - n. red.), acum cand este atat de importanta relansarea economica", a apreciat presedintele Camerei.

Seful furnizorului de utilitati a mai precizat ca singura solutie viabila, aplicata cu succes de toate celelalte tari membre ale Uniunii Europene, este incheierea unui parteneriat public-privat pentru dezvoltarea infrastructurii.

Avantajul Romaniei este pozitia geografica, care ii permite sa faca legatura intre tarile vestice si cele din est. In cazul in care Romania nu face eforturi pentru a-si dezvolta infrastructura, tarile vecine ar putea profita.

" Serbia, care evolueaza foarte repede, poate propune si oferi proiecte de autostrazi, astfel incat Romania va fi ocolita de investitori", a mai spus Roche. Oficialul Camerei Franceze de Comert a mai spus ca Romania are nevoie de interestul continuu al investitorilor pentru ca acestia sa ramana si sa dezvolte afaceri durabile.

Franta, al treilea mare investitor in Romania

In prezent, circa 50 de companii franceze prospecteaza piata romaneasca, numarul lor scazand cu 30% in ultimii doi ani, a declarat Daniela Apolozan, directorul executiv al Camerei Franceze de Comert si Industrie in Romania.

Potrivit datelor Camerei Franceze de Comert, Franta este pe pozitia a 3-a din punct de vedere al relatiilor comerciale, totalizand, in primul semestru al anului curent, exporturi catre Romania de 1,43 miliarde de euro si importuri de 1,23 miliarde de euro.

Statisticile oficiale pozitioneaza investitorii francezi pe locul 5 in totul investitiilor straine cu aproximativ cu un stoc de 3,9 miliarde si un flux in 2009 de 591 milioane de euro.

Pe de alta parte, serviciul economic al Ambasadei Franceze plaseaza Franta pe a 3-a pozitiei in topul investitorilor, luand in calcul si actualizarea investitiilor precum si originea companiilor si nu a capitalului, cu un stoc estimat de 7 miliarde de euro.

Investitiile franceze directe au crescut de 9 ori intre 1999 si 2009, in prezent fiind inregistrate la Registrul Comertului peste 6.000 de companii cu participare franceza in capital, potrivit datelor furnizate de Camera Franceza de Comert.

Apolozan a dat drept exemplu unele dintre cele mai importante investitii franceza in Romania, precum cele ale Renault (producator auto), Orange (operator telefonie mobila), Lafarge (producator de cimet), BRD Groupe Societe Generale (banca), Saint Gobain (producator materiale de constructii), Alcatel-Lucent (producator de echipamente de telecomunicatii), Gaz de France/GDF (furnizor de gaze), Groupama (asigurator), Carrefour (retailer cu dominanta alimentara), Bongrain (producator lactate), Axa (asigurator), Lactalys (producator lactate).

Peste 90.000 de persoane lucreaza in prezent in companiile franceze. In ultimii doi ani, in ciuda crizei economice, nici o companie franceza importanta nu a parasit Romania, au mai precizat oficialii Camerei de Comert.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Economie »


Setari Cookie-uri