"Romania se situeaza in treimea inferioara a clasamentului celor 50 de natiuni. Punctul forte al tarii noastre este capitolul guvernare, inregistrand cel mai bun scor pentru chestiuni referitoare la pace si securitate si protectia mediului inconjurator. Exporturile reprezinta cea mai slaba componenta de imagine pentru Romania. Romania primeste cel mai bun loc intre tarile latino-americane si cel mai slab intre cele est-europene", potrivit GfK Romania.

Studiul a fost efectuat intre 7 iulie si 4 august 2010 prin intervievarea online a 20.000 de adulti din 20 de tari, fiind luate in calcul situatia celor 50 de tari in sase domenii, respectiv exporturi, guvernare, cultura, populatie, turism si imigrare sau investitii.

Rezultatele indicelui marcilor de tara, care masoara imaginea globala a 50 de tari, prezinta Statele Unite ale Americii ca detinand primul loc pentru al doilea an consecutiv in calitate de tara cu cea mai buna marca.

Citeste si:

In topul primelor zece cele mai bune branduri de tara, au intervenit cateva modificari fata de 2009. Astfel, Spania, pe locul 10 anul trecut, nu mai face parte din top, iar Italia a trecut de pe locul 6 pe 7. De asemenea, Franta a cazut de pe pozitia a doua pe cea de-a treia, locul acesteia fiind luat de Germania.

In primele zece pozitii de mai regasesc in ordine Regatul Unit al Marii Britanii, Japonia, Canada, Elvetia, Australia si Suedia.