"Autostrada Transilvania va merge mai departe, chiar daca finantarea va fi numai de la bugetul de stat si in conditiile in care banii, cu prioritate, in 2011, se duc pe cofinantarea proiectelor europene. Asta nu inseamna ca nu vom merge si cu Bechtel mai departe. Autostrada trebuie sa mearga mai departe. In acest moment cautam surse alternative de finantare a proiectului astfel incat lucrarile sa poata fi continuate si ii asigur si pe cei de la Cluj si pe cei de la Oradea ca vor avea vesti bune cu privire la Bechtel. Din punct de vedere logistic sau functional, tronsonul Gilau-Mihaiesti ar fi extrem de util clujenilor, pentru a scoate traficul greu si de pe ruta Zalau si, probabil, pe aceasta zona vom incepe", a spus Boc.

Potrivit acestuia, si zona Suplacu de Barcau din judetul Bihor este avuta in vedere, pentru ca acolo sunt lucrari in faza avansata.

De asemenea, se va incerca inceperea proiectarii tronsonului de la Targu-Mures la Campia-Turzii.
"Nu este usor, pentru ca resursele financiare sunt putine, iar de la buget se cer foarte multe lucrari a fi finantate. Pentru ca, in afara de Coridorul IV, care este finantat din fonduri europene, toate celelalte lucrari sunt pe buget si atunci trebuie sa gasesti o prioritizare pe intreaga tara", a afirmat Boc.

Autostrada Transilvania este proiectata pe o lungime totala de 415 kilometri.

Citeste si:

Proiectul de constructie a autostrazii Transilvania, pe traseul Brasov-Bors, a inceput in 2004, in baza unui contract cu o valoare de 2,2 miliarde de euro acordat Bechtel. Lucrarile au fost intrerupte la jumatatea anului 2005, cand autoritatile au inceput reanalizarea contractelor incheiate de guvernarea precedenta. Ca urmare a sistarii lucrarilor, termenul de finalizare a autostrazii, stabilit initial pentru anul 2012, a fost prelungit cu un an.

Premierul Emil Boc a inaugurat, in 13 noiembrie, inca zece kilometri ai Autostrazii Transilvania (A3), intre Turda si Campia Turzii, dupa care s-a urcat la volanul unei masini Dacia Duster pentru a testa tronsonul finalizat, alaturi de ministrul Transporturilor, Anca Boagiu.

In urma cu un an, la 1 decembrie 2009, seful Guvernului a inaugurat primii 42 de kilometri ai Autostrazii Transilvania, pe tronsonul 2B Turda-Gilau, el parcurgand atunci traseul la volanul unei Dacii Logan.